down na stoppen

Ik heb een vraag..
Afgelopen zaterdag heb ik de laatste borstvoeding gegeven en zinsdien gisteren voel ik me behoorlijk down.
Heb het gevoel van falen daar door huilerig, energieloos en prikkelbaar.

Heeft iemand dit ook meegemaakt na het stoppen met borstvoeding.
Kan dit door het omgooien van de hormoonhuishouding komen?

ik herken het niet van de vorige keren maar ik kan me voorstellen dat het kan komen door omgooien van je hormoonhuishouding en denk da ook wel meespeelt dat je natuurlijk een soort van gedwongen gestopt bent (je had zon last van je borstvoeding) tel daar je pijnlijke borst bij op. knuffel je mannetje gewoon zoveel mogelijk en huil het er eenkeer lekker uit. helpt mij tenminste beter dan het op te kroppen

dikke knuffel en vergeet niet dat het super is dat je het zolang hebt gegeven.

Ik herken het wel.
Halverwege mn zwangerschap van de oudste was ik al behoorlijk labiel en down en na het stoppen van de bv met 4 maanden en vreselijk veel getob verder zakte ik weg ik een post depr.

Hou jezelf goed in de gaten en ga anders langs de huisarts voor advies,

Liefs Marina

Sta je achter je beslissing?? Want dat doet veel natuurlijk!!
Ik vond het de laatste keer wel moeilijker dan daarvoor omdat ik niet wilde stoppen, maar geen melk meer had.
En je hormoon huishouding veranderd idd weer! Dat heeft ook wel een week of 2 nodig (dat je het merkt iig in mijn ervaring)
Als je spijt hebt van het stoppen is het niet te laat om het weer op te pakken, anders denk ik dart je er even doorheen moet, maar houd idd wel in de gaten dat het niet erger wordt zoals marina zegt, dan zou ik even met de ha gaan praten als ik jou was!

Succes en Liefs MJ

Ik heb maar 1 week borstvoeding kunnen geven, maar omdat Noa niet goed aanlegde en daardoor bloedende tepels moest ik stoppen.
En het gevoel van falen was bij heel groot en heb daar flink last van gehad.

In jouw geval zou je juist trots moeten zijn over hoe lang je boestvoeding heb kunnen geven.
En je stopt omdat het voor jou niet meer ging en dat is absoluut geen falen.
En ik denk idd dat je hormonen weer overnieuw hun ¨plekje¨moeten vinden...

Blijf er ajb niet te lang meelopen en ga met iemand praten als je down bij blijft voelen of schrijf het hier van je af.

liefs!

Tjee meid wat moeilijk, ik denk in eerste instantie dat het komt door je veranderende hormoon huishouding.
Daarbij komt denk ik dat je je schulidg voelt doordat je 'moet" stoppen.
Want ik denk dat wanneer je die verkleving niet had gehad dat je nog niet gestopt was!?
Dus het is me nog al wat allemaal.
Maar wat mag jij trots op jezelf zijn je hebt Ethan zolang zelf gevoed je hebt dat zo goed gedaan!
Kop op meid je komt hier door heen het is ff doorbijten.....blijf praten hier, met je man je moeder en desnoods bij de ha als je dat fijn vind.
Kop op he ennne be proud!!!

liefs louise

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve woordjes
Ik voel me gelukkig al wat beter ook is me borst niet meer knoepertje hard dus me lichaam doet zijn werk..
Wel is hij nog over vol en mag ik bijna elk uur de pads verwisselen..

Ik gebruik nog wel elke dag koude kompres voor de pijn

Terug
Bovenaan