Dr. Phil gezien?

Ik zat van de week even naar Dr. Phil te kijken (tja als je zwanger bent heb je soms een vreemde smaak wat tv-programma's betreft...), hier had een vrouw iets vreselijks meegemaakt en daar gaf ze dr. Phil de schuld van. Toen haar weeën begonnen is ze nog even naar zijn programma gaan kijken, maar toen ze daarna in het ziekenhuis kwam, was het al te laat voor een ruggeprik, want ze had al 8 cm ontsluiting. Ze heeft dus alle pijn van de bevalling moeten voelen! Vreselijk! Nou ja, het publiek en dr. Phil reageerden of het iets vreselijks was, hij bood zelfs zijn excuses aan omdat ze door hem de bevalling heeft moeten voelen. En dus kreeg ze een mooie tv van hem.

Ik heb er in ieder geval erg om moeten lachen en ben blij met de nuchtere Nederlanders die gewoon thuis mogen bevallen zonder pijnbestrijding. Ja, nu dan, want als het eenmaal zover is en ik heb veel pijn, dan baal ik weer als de verloskundige zegt dat het niet nodig is en het zo gebeurd is...

Maar ik vind mezelf een stuk stoerder vergeleken bij die watjes van amerikanen, heb alle pijn kunnen voelen toen ik mijn dochter op de wereld zette. Misschien dat ik de komdende bevalling zelfs wel thuis durf te bevallen.

Hallo,

Erg he, die Amerikanen. Wij zijn vaak in USA geweest. Alles kan er, alles is groot. Maar daar tegenover hebben ze rare dingen.
Nederland is het enige land waar je om pijn bestreiding moet vragen.
In USA lig je ook dagen in het ziekenhuis en moet je als marsmannetje naar je kind kijken. Je krijgt een schort, handschoenen en mondkapje voor.

Toen wij er in mei waren kreeg ik een flinke verkoudheid. De dokter wou me niet helpen aan een hoestdrank. Omdat ik zwanger ben, hij was bang dat ik hem ging aanklagen. Hij zei, laat je maar opnemen in het ziekenhuis hier of bel je huisarts in NL.
Zo erg is het. In de pretparken daar mag je zelf in een kinderattractie niet meerijden als je zwanger bent.

Daar doen ze net of je iets ergs heb, je bent alleen maar zwanger.

Groetjes Mo

Wat een belachelijk verhaal zeg. Alsof het zo erg is dat je wat voelt bij een bevalling. Echt watjes zijn het in Amerika hoor. En dat het publiek en Dr. Phil daar ook nog medelijden mee hebben, zegt al wel weer genoeg over die mensen. Wat zijn wij dan stoer he? hihihi

Liefs Maria
38w zwanger van 2e zoontje!

Nou volgens mij moest je dit niet allemaal serieus nemen.

Ik kan niet het juiste woord vinden, de excuses van Dr. Phil waren natuurlijk niet echt zoals je iemand je excuss aanbiedt als je hem/haar iets vreselijk hebt aangedaan. Het was allemaal met een humoristische ondertoon en dat ze nog het één en ander kreeg moest je zien als het onderstrepen van de humor.

Ik kan het niet goed onder woorden brengen, maar in mijn ogen was het ook vanuit dr. Phil niet serieus bedoeld.

Miep

Hoi,

En als je dan na een dag of wat met je kindje uit het ziekenhuis komt, moet je alles maar zelf uitzoeken. Kraamhulp, daar hebben ze nog nooit van gehoord.

Groetjes

Terug
Bovenaan