Dr

<p>Vandaag 11 weken zwanger,  vanmorgen naar mijn werk gegaan, om een leerling af te toetsen (ik werk in de zorg). Ineens werd ik niet lekker, zwart voor mijn ogen zweten en dit 2x achter elkaar.  Ik ben gaan zitten en ff rustig aan gedaan.. Daarna mijn bloeddruk gemeten,  die was extreem laag 77/51 En een hoge pols 106. Ik heb ook een blaasontsteking en ben bezig met een kuur. Ik heb maandag mijn termijn echo. Bij thuiskomst verloskundige gebeld,  die maakte zich niet zo druk.. kan er gewoon bij horen.. nu doen ineens mijn borsten geen zeer meer.. en voel ik me niet prettig. </p><p>Ik moest het even kwijt,  snap dat niemand hier wat mee kan.. </p>

Vervelend zeg!
Het is wel een normale reactie van het lichaam, als jij je niet lekker voelt dat je pols sneller wordt, je bloeddruk lager en je ziet sterretjes
Vaak trekt dit snel weer bij, vooral even wat extra drinken.
Heb je daarna je bloeddruk nogmaals gemeten?

Wat vervelend zeg!
Weet niet op je hier iets aan hebt.. Maar in mijn vorige zwangerschap had ik ook vaak een lage bloeddruk.. Daar heeft mijn verloskundige zich ook nooit druk om gemaakt, haar woorden waren "het ergste wat kan gebeuren is dat je een keer flauw valt" ?
Komen en gaan van symptomen na  je gekmakend onzeker maken, maar hoort er ook bij. 
Ben blij dat je borsten geen zeer meer doen ?
Ik wens je een prettige zwangerschap en hopelijk stijgt je bloeddruk snel een beetje 

Ik heb net een uurtje geleden  gemeten, ander apparaat omdat ik niet meer op het werk ben.. hij is wel omhoog maar voor mij doen nog steeds laag 104/75 en pols van 95. 
Maandag de termijnecho.. Ik ben zo bang voor een MA.?

Ik heb hetzelfde doorgemaakt, rond dezelfde termijn. Ook hele lage bloeddruk en flauwgevallen, dit is 3x gebeurd. Nu 30 weken zwanger en nog steeds een lage bloeddruk, maar niet meer met flauwvallen enzo. 
Het kan er inderdaad ‘gewoon’ bij horen, maar het is wel vervelend. 

Juist omdat je aan het groeien bent wordt je bloeddruk laag. Je lichaam is bezig een groter volume bloed aan te maken. Heeft dus niets met een MA te maken maar met een baby en baarmoeder die zich ontwikkelen. Heel normaal proces maar wel vervelend dat je er zo'n last van hebt omdat jouw lichaam er zo sterk op reageert. 

Lage bloeddruk is best normaal hoor tijdens de zwangerschap. Ik ben 2x zwanger geweest, had ook vaak een l age bloeddruk en veel duizelig en zwarte vlekken voor mn ogen.
Maar dat heeft echt niks met een miskraam te maken! Maak je niet druk. Dat heeft echt totaal geen verband met elkaar! Dat je ineens geen zere borsten meer hebt, heeft ook niks te maken met een eventuele miskraam.
Lage bloeddruk hoort er gewoon bij voor veel vrouwen. Ik heb extra ijzer tabletten geslikt en toen voelde ik me al een stuk beter.
Heb vertrouwen in je lichaam! ;) En probeer gewoon wat rustiger aan te doen als je je licht in je hoofd voelt!

Had ik ook een tijdje aan het begin! Kon niet meer opstaan zonder dat het even zwart werd voor mijn ogen haha. Is vanzelf minder geworden! Bloeddruk is tijdens de hele zwangerschap laag gebleven :)
Succes en geniet van je zwangerschap!! 

Terug
Bovenaan