Draagdoek binnenshuis, wanneer? En welk type om mee te zitten?

<p>Hi allemaal, </p><p> </p><p>Het lijkt me heerlijk om mijn kindje wat vaker te dragen, maar ik ben nogal van het zitten en weer opstaan om wat te doen type. De draagzak zit vreselijk als je op de bank zit, dus voor binnenshuis heb ik een draagdoek. Voelt ook niet ideaal, trouwens. Wanneer dragen jullie je kindje in huis? En hebben jullie tips voor een ander soort draagdoek die wellicht beter zit voor op de bank en makkelijk om te doen is? Het knopen staat me ook altijd wat tegen namelijk. Vraag me altijd af of ze ergonomisch wel goed zit, haha.</p><p style="text-align: left;">Bedankt!</p>

Wij hebben sinds kort een Womboo Buidelshirt. Ideaal om zo in huis te gebruiken. Ze zitten er hetzelfde in als in een draagzak alleen is het gewoon een t shirt die je aantrekt.
Vooral mijn man is fan omdat die de draagzak zelf niet zo handig aan krijgt.

Ik heb ook een womboo buidelshirt. Ik vind wel dat als je hem op de dag zelf wat langer draagt de baby er steeds dieper in wegzakt. Niet meer op kushoogte.

Ik heb de rekbare van Bam en Boe. Erg tevreden mee, het knopen heb ik met de eerste al zo vaak gedaan dat ik het nu in 1 minuut gedaan heb. Hup baby erin en eruit. 
Maar ik draag niet de hele dag. Vooral tijdens de ochtend en avondspits nu met deze baby. Omdat de oudste ook dingen nodig heeft en mijn man maar zo hard kan rennen. Zo heb ik toch handen vrij om te helpen met wat huishouden en de oudste in de gaten houden. Huishouden waarvoor ik veel laag moet bukken of voorover hangen vind ik niet zo prettig met de doek, dan bungelt het hoofdje toch teveel, hoe strak je ook bindt. En op de rug binden heb ik nooit aangedurfd eigenlijk.
Als ik gewoon op de bank zit gebruik ik de doek niet. Dan leg ik liever het voedingskussen om me heen ter steun voor mijn armen. Vind het zelf een beetje krap voelen allemaal als ik ga zitten met baby in de doek.
Met de oudste heb ik ook veel gewandeld met haar in de doek. Ze was de eerste maanden niet echt te spreken over slapen in de reiswieg. Maar deze baby doet dat veel beter. Toch zal ze ook wel wat in de doek mee gaan hoor. Vond het praktischer dan de hele wagen meeslepen als je ergens met de auto heen gaat. 

Terug
Bovenaan