Draagdoek/ zak

<p>hoi hoi,</p><p> </p><p>Hier mama's met veel ervaring met doeken en zakken?</p><p>Mijn dochter is nu bijna 5 wk oud. Ze is mijn 2de dochter en eerste die ik draag.</p><p> ik heb een kokadi half buckle aangeschaft fijn ding om mee op pad te nemen. Lekker snel en voordeel dat t de stof zacht is. </p><p>Ze spuugt vrij veel als ik haar neer leg en wilt veel bij mij zijn. Prima maar de hele dag in die zak vind ik zo warm en ook niet zo handig want ik kan dan moeilijk bukken. Mijn oudste is 1.5 jaar dus moet toch wel kunnen bukken en me handen vrij hebben. </p><p>Is een doek dan fijner? Ik vond bij t consult knopen een dingetje en al die lagen die over jou en je kind gaan eef warm. Maar wie weet heeft iemand tips hierin. </p>

Met een,geweven doek zit er in principe maar 1 laag over je heen! In theorie mag ze met de doek in de ruck knoop ook al op je rug. Dot kan trouwens ook met een torsodoek! Als je,op,de rug,wilt dragen zou ik echt een consult doen er voor! Met een rekbare doek zitten er wel meerdere lagen om je heen.  Nu heb ik alleen geen half buckle en geen idee hoe die is, dus of een geweven doek minser warm is geen idee. Maar ik vind nu met een geweven doek dragen prima te doen met onze zoon van 9 weken. Maar de oudste heeft tot 1,5 alle slaapjes overdag in de soek gedaan vanwege reflux dus ook wel iets gewend

Ik zou dan gaan voor een geweven doek. Die heeft maar 1 laag over je kindje  heen. Je hebt speciale zomerdoeken, bijvoorbeeld hoppediz ultralight die lekker dun zijn. Of een doek met linnen erin is ook fijn in de zomer. Knopen krijg je vanzelf handigheid in. De eerste keren denk je handen tekort te komen, maar na een paar keer merk je dat het echt makkelijker gaat en draai je je hand er niet meer voor om.  Mijn dochter is 17 maanden en ik draag haar tegenwoordig meestal op mijn rug omdat buik wat zwaar wordt, maar voor korte stukjes is op de buik dragen ook nog fijn. 

Bedankt voor jullie reacties ik ga eens kijken of ik een mooie geweven doek kan vinden. Had t idee dat ik bij consult ook meerdere lagen om me heen had. Dan was t de rekbare

Bij een geweven doek kun je wel meerdere lagen doen, het gewicht wordt dan beter verdeeld en het is daarom vooral geschikt als je wat oudere kinderen draagt. Met zo’n kleintje is 1 laag prima. Verder sluit ik me aan bij de goede adviezen die hierboven gegeven worden.

Lekker linnen doekje inderdaad, of iets anders dat luchtig is voor de zomer! En qua bukken: met buikdragen is dat altijd onhandig, op de rug vind ik t wat makkelijker. Al moet je dan natuurlijk wel hurken, en niet voorover bukken, anders valt je kind er vanboven uit als je niet oppast ?

Let op als je toch knopen met meerdere lagen gaat doen. Dat kan met een geweven doek alleen bij kindjes die al zelfstandig tot zit kunnen komen. Heeft te maken met de druk die erop komt en spierspanning die ze daarvoor moeten hebben. 

Terug
Bovenaan