Draagdoek

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben al een tijdje aan het rond kijken voor een draagdoek. Nu heb ik er een uitgeprobeerd op de 9 maanden beurs en vond dit fijn zitten. Maar er is veel keus en verschillende prijzen. </p><p>Iemand tips welke het beste werkt. Ik ben in de zomer uitgerekend dus zou ook geen heel dik doek willen.</p>

Ik heb een draagzak van stochenwiege. Gemak van draagzak, maar stof van een draagdoek. Hijbis echt super dun en niet zwaar. Ik wilde het gemak van een draagzak, maar vond doekenook wel wat. Alleen heb je vaak veel doek, wat warm is. Ik heb snel last van de warmte

Ik heb een draagdoek van Bykay (van stretch) en een draagzak van Tula. Mijn zoontje is bijna 3 maanden en heb de doek tot nu toe het meest gebruikt. Als ze zo klein zijn vind ik een doek fijner dragen. Maar zal binnenkort wel overstappen op de Tula, hij is inmiddels 6,5 kilo en dan geeft de draagzak weer wat meer stevigheid. 

Hoi
Ik heb een draagdoek van bykay maar als je net zoal ik het snel warm heb zou ik voor een katoenen (niet strech) gaan want ik zweet me rot met de strech doek de afgelopen dagen hoop dat je hier wat mee kan  

Ik had ook in t begin de stretch bykay, heel fijn en niet duur. Vanaf ong 6 kilo werd het zwaar en ging ik een draagzak gebruiken. De tula is super, maar heb ook een ergobaby 360 gekocht omdat mn dochter graag vooruit kijkt. 

Ik heb ook de bykay stretch doek en ik vond 'm juist niet zo fijn. Op de een of andere manier kreeg ik 'm nooit strak genoeg geknoopt en zakte mijn zoontje naar beneden tijdens het dragen. Geen probleem voor hem, maar wel voor mijn rug. Daarnaast vond ik 'm erg warm, zelfs in de winter. Ik zou een volgende keer voor een geweven doek gaan. Ik heb ook de ringsling gehad van Bykay, maar die zou ik alleen aanraden voor hele kleintjes, omdat het gewicht toch op 1 schouder rust. In beide doeken sliep mijn zoontje wel heerlijk trouwens. 

Ik heb een andere draagdoek, Studio Romeo is het merk. Geen knopen maar een systeem met 2 lussen, 1 over je ene schouder en 1 over je andere. Tot nu toe erg tevreden, mijn kleintje is nu 9 weken en weegt zo’n 5 kilo. De doek heeft verschillende opties, ik doe nu nog de newbornstand maar zal binnnenkort wel overstappen op de volgende variant. Maar zo heb je er dus ook lang(er) plezier van. De stof vind ik super prettig, het is ademende dikke katoen die niet al te erg meerekt (want anders gaat baby inderdaad zakken op je buik en das echt niet handig!). Hier al uitgeprobeerd bij zeker 25c, ik woon in z Frankrijk, niet te warm omdat het zo’n prettige stof is. Ook erin wordt het niet gauw te warm voor baby. Ik ben erg tevreden. En hij is ook nog eens heel mooi. 

Terug
Bovenaan