Draagdoek?

Hoi,

Wie heeft er ervaring met het gebruik van een draagdoek? Mijn zoontje Jelte - 2 weken en 1 dag - weigert overdag in zijn bedje te slapen, met als gevolg dat ik de hele dag met hem loop te sjouwen. Het consultatiebureau raadde me een draagdoek aan, aangezien een draagzak pas vanaf 2 maanden mag. Ben benieuwd naar jullie reacties - en waar kan ik zo'n doek vandaan halen, voor niet al te veel geld omdat het toch maar voor 2 maanden is???

Mijn zoon sliep ook zo slecht overdag en ik heb een draagdoek geprobeerd. Vond het geen succes (mede omdat hij er te klein voor was). Ik weet niet of er draagdoeken zijn voor hele kleintje, maar bij mij werk inbakeren wel goed (info via consultatiebureau). Hij slaapt er heerlijk door.

Dan ga ik daar nu echt eens goed naar vragen bij het consultatiebureau - een hoop mensen raden me dit aan. Jelte ligt nu in een slaapzak en dat scheelt ook al een boel. We kijken deze week even aan - de wijkverpleegkundige komt vrijdag langs voor het eerste gesprek..

Hoi,

Wij hebben toen ons dochtertje een paar weken oud was een draagzak van Premaxx gekocht bij Prenatal. Voor ons was het een uitvinding. Ik kan 'm je dan ook echt zeer zeker aanraden.

Groetjes mama Lynn

Bij ons in de buurt (Zwolle) zit een borstvoedings-winkel waar je verschillende draagzakken en -doeken kan proberen met je baby. Door het in de praktijk te proberen weet je wat je baby en jij prettig vindt.
Wie weet zit er ook één bij je in de buurt.

Groetjes,
Marieke

Hm, omdat je aangeeft dat je zoontje al beter slaapt in een slaapzakje dacht ik dat misschien inbakeren zou kunnen helpen??
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wie weet dat dit je zoontje een veiliger gevoel geeft en daardoor wel in zijn bedje wil slapen.
Soms zie je ook wel eens dat baby's de eerste tijd lekkerder in de kinderwagen-bak slapen omdat deze kleiner is dan een ledikantje (tenzij je een wiegje hebt) en meer als een "nestje" kan aanvoelen.

Succes!

Groetjes,
Marieke

Hi,

Ik kan je inbakeren echt aanraden, ik heb mijn eerste twee ook altijd gedragen, dan sliepen ze tenminste even..... maar na de eerste weken begint je rug aardig op te spelen.... En je moet toch een keer je kleintje kunnen wegleggen......

www.debakermat.nl of www.pacco.nl zijn op zich hele goede sites om even te bekijken. Ik heb zelf nu voor mijn derde de pacco doeken en als je het vanaf het begin gelijk volgens de adviezen van het boekje inbakeren brengt rust doet, is je kind er zo aan gewend en gaat echt meer slapen!!!! De pacco doeken zijn niet goedkoop (ca 40 euro) maar echt de moeite waard. Binnen een minuut ingebakerd en geen ge-etter met veiligheidsspelden en het vouwen van de doeken....

Ik loop zelf nog teveel te klooien met mijn eigen gevoel.... Was zo gewend om een huilend kind te sussen en te wiegen..... dat tijdens groeispurten ik vaak in mijn oude gewoontes verval. Dan moet ik daarna weer even terug naar de basics... (rust regelmaat en mijn kleintje zelf even laten vechten...) om weer het slaapritme terug te krijgen. Dus mijn aanrader is echt om vanaf het begin van het inbakeren, de regels uit het boekje te hanteren en rekening te houden met de groeispurten...

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan