Draagdoek

Dag allemaal,

Ik wil graag een draagdoek kopen voor mijn baby (die is nog niet geboren..). het lijkt me heel handig en gezellig om 'm dicht bij me te dragen met zo'n doek. Ik wil me echter wel goed oriënteren voor ik iets koop, want ik vind het jammer als die doek straks ongebruikt blijft liggen omdat het geen handig exemplaar is.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met draagdoeken? Welke zijn handig, welke juist niet? Wat voor soort stof is handig: elastisch/tricot, of juist niet?

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier iets over kunnen vertellen!

Groet,
Rieneke
 
hallo
ik heb een draagdoek besteld bij draagdoek.nl, toen ik zwanger was van m'n tweede (nu 11 weken oud) en ik heb hem wel een paar keer gebruikt, maar het valt me toch behoorlijk tegen, meters stof omknopen over je kleding is best lastig
ik heb ook een draagzak van babybjorn, nog van m'n eerste kindje, en die is eigenlijk ook wel heel fijn in gebruik
we gebruiken hem weleens als we in het bos gaan wandelen, dan kan de oudste lopen en de kleinste is de draagzak, maar na een uurtje doen je schouders al best zeer
m'n kindjes vinden het wel lekker in draagzak of draagdoek, maar ikzelf vind het best zwaar, en gebruik het niet zo vaak...
m'n draagdoek ligt nu idd in de kast na paar keer gebruik en heeft toch 50 euro gekost, dus heb ik wel spijt van, van de draagzak opzich geen spijt
groeten mel
 
Eigenlijk is de beste tip het volgende: ga met je baby naar een winkel waar ze de doeken verkopen die jij op het oog hebt. Pas dit samen met je kindje. Dat kan altijd, ze hebben nl een proefmodel hangen die je kan proberen. Je merkt meteen of hij/zij lekker ligt in de doek én of je het knoop-systeem prettig vindt.
Wij hebben de baby bjorn met extra ruggesteun gekocht nadat we heb met ons zoontje bij de winkel hebben uitgeprobeerd.
Succes!
 
Oh ja;
Een draagdoek die over beide schouders gedragen wordt zal minder zwaar zijn dan eentje die over één schouder gedragen wordt (ivm verdeling van het gewicht). Onze buikdrager met ruggesteun verdeelt het draaggewicht over beide schouders de rug en de heupen.
 
Hoi,

Wij hebben een tricot-slen (dus zon 6 meter lap) en ik heb hem bij mijn dochter supervaak gebruikt! Even oefenen met omknopen, het is even een handigheidje erin krijgen, maar dan is ie echt super in gebruik hoor. Ik ging nergens heen zonder, ze is te vroeg geboren en had veel krampjes, zowel voor mamma als Nina was het een uitkomst. Lekker dicht bij elkaar wat ook goed is  voor stimulering van  borstvoeding  (wel warm in de zomer, dus jezelf en je kindje niet te warm aankleden) Ik heb hem via marktplaats gekocht waar veel goede amper gebruikte opstaan. Ik ben wel eerst naar een goede babyzaak geweest die de verschillen hebben uitgelegd en gedemonstreerd. Owja vrienden hebben dezelfde en zijn er ook weg van. Voordeel van zon lap is dat je veel steun hebt, breed over je schouders en ook nog op om je heupen, waardoor het gewicht aan dunne bandjes op je schouders rust.
 
Terug
Bovenaan