draagdoeken

hee hee dames

ik de onderwerp "ik word gek!" van mamavanlizzy... is het onderwerp afgedwaalde naar draagdoeken.... dus dacht ik even een losse onderwerp er over beging...

ik ben namelijk wel benieuwde hoe jullie er vaarigen zijn...

zelf draag ik falko al van af de beging in de draagdoek... las allen net pas dat de bbbb draagmetode pas van af 3 maanden mag... nou ja we zijn het nu zo gewend ga ik echt niet aanpassen voor nog 17 dagen... doe ook al weken heel erg lastig zag ik net... wand ik bind de doek elke keer op nieuw om en met hem er in... dus net even geprobeerde en tja dit is inderdaat nog makelijker!!! acht ja ben nog niet klaar met de draagdoek... (ik heb net geprobeerde maar ik kan hem met wat gerommel zo ook wel omhouden met bv... dus kind er uit en dan na de voeden weer er is zonder op nieuw te knopen
verder zag ik dat je ook kon borstvoeden in de dragdoek... net wel even geprobeerd maar lukt niet... is die iemand al gelukt en zo ja.. heb je tips.. vind het idee namelijk wel makkelijker dan met een doek over onze hoofd en zo... als we niet thuis zijn...

Ik heb een tricot draagdoek van babylonia (tricot-slen). Deze is erg zacht. Nadeel is dat ie erg warm is in de zomer. Maar met zoveel koele dagen is ie wel fijn.
Ander nadeel is dat tricot rekt en dat je kindje dus snel te zwaar is om er in te dragen. Ik had mijn neefje van 10 kilo er in en dat gaat nog prima, maar ik denk meer dan 12 ongeveer niet.
Het is een doek van ongeveer 5 meter en je kunt er alle knopen dus mee maken. Hij koste maar 30 euro bij babydump, het is ongeveer dezelfde doek als eentje van bykay, maar dan goedkoper.

Ik heb ook nog een selendag (soort sjaal die je om 1 schouder knoopt), deze gebruik ik vooral voor even kort dragen in huis. En op warme dagen omdat ie niet echt warm is. Bij langer dragen vind ik het te zwaar aan een schouder.

Als het goed is komt morgen mijn geweven draagdoek binnen, een ella roo.
Het is een dunne zomer doek waar je makkelijk tot 2,5 jaar je kindje in kunt dragen.

Ik vind de draagdoeken tot nu toe heerlijk! En zo makkelijk, als je even twee of drie keer oefent, kun je hem snel om doen en je kindje kan er zo in en uit, ook handig als je met de auto ergens heen gaat, kan je de doek thuis alvast omk knopen
En je kan je kindje er idd in voeden, ook handig!

Nou, ik laat het weten als ik de geweven doek getest heb!

goede vraag vdh123... het lukt onze nog niet...
ik heb nu 3 doeken thuis... gisteren zijn de laatste twee binnen gekomen...
had van mijn zusje haar moby... en dit tot nu toe gebruikt... van de week besloten dat het handig was om een tweede te hebben iets met was en zo...
dus een bykay besteld en een AQUAcarrier besteld die zijn gisteren binnen gekomen...

de bykay is rekbarere dan de moby... en vind ik dus makkelijker om goed om te doen... kan hem straak om doen... waar door als ik zonder kind rond loop... die niet van mijn schouders afglij (maar het kan zijn dat de moby wat uitgerekt is)..
heb van morgen de AQUAcarrier gebruikt bij het dochen en dat is echt ideal... hoeven we niet met zo'n twee thuis te zijn....

warm zijn ze al snel... maar falko is al heel sterk in zijn nek dus ik doen niet altijd alle lappen helemaal om hoog...

ik heb een keer de geweven van mijn zusje geleend om dat manner vol over de doek heen heeft gespugt.... maar vond het zelf minder... maar dat kan ook aan mij liggen...

Er staan wel filmpjes op youtube over het voeden in de doek. Ook kun je denk ik wel foto's googlen.

Ik zal even kijken of ik zelf wat foto's kan maken en dan plaats ik wel een linkje.

Merijn is ook al heel sterk in zijn nek, je merkt ook echt dat hij steeds sterker is, Eerst moest ik de doek echt ook om zijn hoofd schuiven ter ondersteuning, nu alleen een klein stukje nog en als hij slaapt.
Verder ook handig tegen de zon kwam ik achter ;)

hahahaha...

ik heb het voeden geprobeerde... inderdaat ook de foto's en film gezien... we hebben het al wel een paar keer geprobeerde... maar lukt niet... maar goed we gaan gewoon blijven proberen!!!

ja die doeken zijn goed voor vele dingen zon, wind, regen... oooooja en ondersteuning!!!:p:p:p voor al als ze slapen!!!

Ik heb mn ella roo doek binnen! Al twee keer mee gedragen en hij bevalt echt goed! Ik vind deze fijner dan een tricot, maar voordeel van tricot is dat ie makkelijker knoopt. Misschien nog even oefenen..
Ik ga ook nog een mei tai maken, heb al een patroon, maar moet nog goeie stof kopen.

Heb nog geen foto kunnen maken van het voeden in de doek, maar laat het weten zodra ik dat wel heb! Hier was het ook eerst even uitproberen hoor. Is voor mij ook mn eerste kindje, dus verder ook geen ervaring.
Succes met oefenen!

Terug
Bovenaan