Draaggewicht buggy



Hallo!

Wij zijn op zoek naar een lichtgewicht buggy voor onze dochter van bijna 3 en hebben ons in een winkel laten vertellen dat je voor oudere kindjes niet zomaar iedere buggy kan kopen. I.v.m. het draaggewicht (onze dochter weegt 15 kg.) werd ons geadviseerd om een Maclaren te kopen omdat dat frame het best bestand is tegen een gewicht van tussen 15-20kg. zodat we er ook nog een tijdje mee vooruit kunnen. Bij andere buggies schijnt het frame te gaan vervormen bij te zware "belading"...

Nou zijn die Maclarens best prijzig en alhoewel we best wel wat geld uit willen geven, zitten we toch met de vraag: wil die verkoopster ons gewoon een dure merkbuggy "aansmeren" of zit er inderdaad een max. draaggewicht aan sommige buggies? En zo ja, welke dan wel en welke niet?

Hebben jullie hier ervaring mee? Vast bedankt voor reacties.

Grt, Isabella

 
hoi isabel

wij zijn 2 maanden geleden bij de prenetal geweest om ook een buggy te gaan kopen en heb ook een zoontje van 15 kg.
ons raden ze ook inderdaad een mac laren aan of een quiny zapp
wij hebben voor de laatste gekozen omdat die een stuk kleiner opgevouwen kan worden en wij vinden de zapp ook wenkbaarder,alleen moet je wel in de gaten houden dat je er niet teveel tassen aan gaat hangen want dan is de kans op omvallen iets groter omdat het een driewieler is (ik heb het zekf 1 keer gehad)

groetjes bertine

ik hoop dat je hier wat mee kan
 
Hoi,

Ik heb er nog nooit van gehoord. Wat ik op straat zie zijn toch vaak kindjes van een jaar of 2, 3 in een buggy. Zouden die er dan allemaal doorzakken?
Misschien nog eens ergens anders vragen.

Groetjes
 
Hoi

Ik heb een dochter van bijna 4 en weegt nu  21 kilo.
Het laatste jaar heb ik haar ook bijna nooit meer in de buggy.
Wij hebben een byggy van het merk Top-Mark en is licht in gewicht.
De buizen (frame) zijn dunner en niet bestand tegen dat gewicht.
Vooral als ik met de buggy een stoeprand op moet, duw je de handvaten omlaag en het frame buigt dan. Is dus nu iets krom. Hij is dus niet stevig genoeg.
Met een vakantie had ik voor de oudste een buggy van een vriendin geleend, zij heeft ook zón duurdere. Deze is duidelijk steviger. De buizen van het frame zijn duidelijk dikker. Als ik het over  moest doen, dan kocht ik me liever die. Iets duurder, maar langer plezier.
Nu is ze bijna 4 dus koop ik geen andere meer. De jongste gebruikt hem nog wel, maar hij is net 19 maanden.

Groeten Manon
 
Wij hebben 2 buggies.  1  graco en 1 mac Laren.

Ik persoonlijk vind de macLaren zowiezo al veel fijner rijden en hij blijft ook licht rijden als mijn oudste (3) erin zit.
Bij de Graco merk je gewoon dat hij zwaarder rijdt en is hierdoor minder makkelijk wendbaar als er meer gewicht in zit.

succes met je keuze.

Ik heb ook wel eens over de Quinny zapp gedacht maar ik vond het grote nadeel dat de rugleuning niet versteld kan worden, en aangezien mijn oudste toch nog wel eens in slaap sukkelt als we lang onderweg zijn, leek mij de macLaren praktischer.

Door1
 
Hallo,

mijn dochtertje is nu 3 jaar en 2 maanden en zit al een half jaar niet meer in de buggy...

Ze loopt altijd zelf en zelfs als wij naar de dierentuin gaan ofzo, loopt ze de hele dag zelf...af en toe bij papa in de nek, maar da's niet voor lang.

Ik persoonlijk vind dat kinderen van een jaar of drie niet meer in een buggy moeten, tenzij er een degelijke oorzaak voor is...je kan toch ook je wndelwagen pakken?? die zijn wel groot, maar wel stevig genoeg...

Groetjes Valerie
 
Terug
Bovenaan