Draaggewicht buggy

Hallo!

Wij zijn op zoek naar een lichtgewicht buggy voor onze dochter van bijna 3 en hebben ons in een winkel laten vertellen dat je voor oudere kindjes niet zomaar iedere buggy kan kopen. I.v.m. het draaggewicht (onze dochter weegt 15 kg.) werd ons geadviseerd om een Maclaren te kopen omdat dat frame het best bestand is tegen een gewicht van tussen 15-20kg. zodat we er ook nog een tijdje mee vooruit kunnen. Bij andere buggies schijnt het frame te gaan vervormen bij te zware "belading"...

Nou zijn die Maclarens best prijzig en alhoewel we best wel wat geld uit willen geven, zitten we toch met de vraag: wil die verkoopster ons gewoon een dure merkbuggy "aansmeren" of zit er inderdaad een max. draaggewicht aan sommige buggies? En zo ja, welke dan wel en welke niet?

Hebben jullie hier ervaring mee? Vast bedankt voor reacties.

Grt, Isabella

hoi,
ik zou zeggen koop een maclaren!!

dit is echt een mercedes onder de buggy's.
deze stuur je met een hand(ook met kind er in, wat heel belangrijk is)
alle richtingen in.
hij maakt soepele bewegingen , je kan hem in lig stand doen erg makkelijk.
deze buggy is echt zijn geld waard.
in mijn omgeving zie ik veel mensen stuntelen om een bochtje te maken of gewoon een stoepje op gaan.
ik heb deze buggy drie jaar, en hij rijdt nog als nieuw de tweede gaat er straks ook in, zo zie ik dat de andere buggys na een jaar gebruikt te hebben al flink versleten zijn.

nou weet ik niks van gewicht en het frame maar het klinkt wel logisch.
ik ben geen verkoopster, maar een huismoeder  opgeleidt tot leidster in de kinder opvang.
maclaren is echt een  voor je zelf!
groetjes

Op iedere goede buggy staat vermeld hoeveel draagkracht het kan hebben, zo kun je dus ook bij andere merken en eventueel goedkopere buggy's zien of het geschikt is voor jullie al iets zwaardere peuter. Ikzelf heb de maxi-taxi cx en vindt hem ideaal. Maar heb ook een adventure gehad dus prima reed.

JE MOET HEM ZEKERS KOPEN IK HAD ZELF AL EEN ZAPP ,WAT TROUWENS EEN ONDING IS MAAR DE MAC IS LEKKER LICHT ZE KUNNEN ZELFS LEKKER EEN SLAAPIE ER IN DON EN IS SUPER LIGT DUSSSSSSSSS RENNEN NAAR DE WINKEL EN KOPEN DAT DING GROETJES MAMA VAN TIV

ik heb bij aanschaf niet gelet op de belasting, maar ik ben ook superenthousiast over de macclaren. Wij hebben een hele kale gekocht (zonder afdak en dat soort toestanden) en hij is heerlijk licht en makkelijk op de fiets mee te nemen.

echt een aanrader hoor !

Marijcke

Ik heb zelf de Quinny Zapp voor mijn dochtertje van 2 jaar. Ze weegt nu pas 11 kilo, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat hij geschikt is tot een gewicht van 20 kilo.
Ik vind hem ideaal. Hij is makkelijk in te klappen en neemt weinig ruimte in in te auto. En hij ziet er ook nog leuk uit.

Terug
Bovenaan