draagzak + commode + fiets

Beste mama's

Mijn zoontje Thijs is nu 12 weken. Met dit weer ga ik veel met hem in de kinderwagen wandelen. Je hoort vaak dat mama's en papa's de kleine ook vaak meenemen in een draagzak. Wat is jullie ervaring daarmee? Gebruik je die binnenshuis ook en wanneer? En tot hoe oud?

Een ander vraagje: binnenkort gaat Thijs voor twee dagen naar het kdv. Ik heb wel eens gehoord over een steun die je op je fiets kan monteren waardoor je een maxi-cosi achterop je fiets kan zetten (i.v.m. geen rijbewijs echtgenoot). Hebben jullie daar ook ervaringen mee? (kdv gaat verhuizen en wordt te ver om aan te lopen)

En als laatste praktische vraagje: Thijs heeft nu al dat hij zo nu en dan bij het verschonen zijn hoofd stoot aan de rand van de commode en hij is nu nog maar 12 weken en iets van 62cm! Wordt zo'n commode niet te klein als een baby een paar maanden oud is?

Groetjes,

Sonja
 
Hoi Sonja,

Een draagzak vond ik heel erg leuk en de kleine ook.
Wij hebben hem helaas niet lang gebruikt omdat ik sinds de zwangerschap last van mijn onderrug heb en het best zwaar is.(ondanks dat ze maar licht en klein is.
Maar sommige ouders doen er heel lang mee.
Je kan hem als je kindje veel huilt ook thuis gebruiken.
Hoe lang je hem gebruikt ligt er dus aan hoe je het vind en hoe zwaar je kindje is en hoe sterk je rug is.

Dat ding om de maxicosi op de fiets te bevestigen is niet echt veilig. Buiten dat ik het persoonlijk een eng ding vind.
Een paar stukjes terug stond er ook wat over misschien dat je daar wat aan hebt.

Bij de commode kan ik je niet helpen wij hebben geen randen aan de commode.

Hoop dat je er wat aan hebt
Groetjes joyce
 
Wij hebben een speciale fiets 'maxi cosi'. Dat is dus een andere dan die voor de auto. Ik heb hem nu net pas geinstalleerd en nog niet uitgeprobeerd, maar mijn zus en een nicht hebben hem tijden met veel plezier gebruikt.
 
Hallo Sonja,
Gelukkig heb ik veel baba spullen kunnen lenen (en uitproberen). Waaronder ook 2 verschillende soorten draagzakken (een z.g.n. banaan en Kipling draagzak) en een draagdoek van tricot. Alles heb ik geprobeerd maar niets vond mijn zoon echt prettig. Ik zou je dus willen adviseren vraag aan mensen die een draagzak hebben of je het eens uit mag proberen.
Suscces
 
Hallo Sonja,

Wij hebben en een baby-bag en een draagzak van babybjorn. De baby-bag is voor mij niet handig krijg er last van rug van, en de baby kan niet om zich heen kijken. De babybjorn is echt geweldig, je kan hem alleen aantrekken en hebt dus geen hulp nodig en ik persoonlijk krijg geen last van mijn rug, hij is wel prijzig dus ik zou hem inderdaad eerst uitproberen. Je kan ze huren bij babyrent. Het wordt trouwens afgeraden om te fietsen met een draagzak, ivm vallen enzo.

Succes met kiezen.

Groetjes Manja
 
Ik heb hele goede ervaringen met de maxi cosi fietsbeugel. (Ik geloof dat hij "Baby Mee" heet.) Superding en als je hem goed monteert op een goede fiets is hij heel veilig, ook CE-gekeurd enzo.
Je kunt hem kopen bij de betere fietszaken, daar kun je ook meer info vragen. Hij is niet goedkoop maar ik heb er al veel plezier van gehad.
 
Ik heb een hele goede ervaring met de draagzak ook een van babybjorn een buikdrager.Ik heb mijn oudste er tot een half jaar ingedragen toen werd het echt te zwaar[hij was bij de geboorte 2330gr]De jongste heb ik ook in draagzak op de fiets gedragen,dat wordt inderdaad afgeraden maar een fietskar leek me echt eng en ik moest toch wat.Ik had dus ook het probleem dat de oudste naar de peuterspeelzaal moest en ik heb geen rijbewijs
 
Terug
Bovenaan