Draagzak/doek/fietsstoeltje

Ik zit enorm te twijfelen of ik nog een draagzak/doek zal aanschaffen om me op de fiets te verplaatsen, (ben je toch wat sneller dan steeds met de wagen)of wacht tot ze in een fietsstoeltje kan, 6mnd of 9 mnd? Of ligt dat aan de het gewicht van je baby. En tot hoelang kan je in de draagzak/doek, is het nog de moeite? Graag wat advies lieve ladies!!

ik heb geen idee wb de fietsstoeltjes.

ik zou het zelf nog niet echt aandurven eigenlijk (maar ben dan zelf ook een erg slechte fietser hahaha de fiets staat sinds mijn zwangerschap ongebruikt in de schuur hahaha)

maar kwa draagdoek weet ik niet.. ik kan jari niet meer dragen vanwege mijn slechte rug.
maar als je een goede koopt, of zo'n stoeltjes achtig ding moet dat goed kunnen natuurlijk ! zijn er voor gemaakt ook op latere leeftijd. je moet er jaren mee kunnen doen geloof ik.
ik had de hoop daar ook lang gebruik van tek unnne maken.. maar mijn bekken is echt zo slap... als ik jari al een paar minuutjes til dan schiet het er al in.. dus dat is echt spijig.

maar je hebt hele mooie dragers dus ik denk zeker dat het nog de moeite is ! ik zou misschien alleen geen doek doen.. ze worden toch zwaarder en ook al moet het kunnnen, lijkt mij niet stevig.. vindi k persoonlijk hoor.. dus zou eerder gaan voor éen steverige

succes !

Hoi ik zou persoonlijk niet mijn kind in de draagdoek op de fiets doen. Als je valt dan is hij niet beschermt. Volgens mij ben je niet verzekerd, dit omdat het ook op de draagdoeken staat dat je er niet mee mag fietsen
Wij hebben een fietskar gekocht. Daar zit kyan in zijn maxicosi in en deze is vastgezet met kussens tegen stoten. De kar kan niet omvallen als jij valt. En als hij valt dan zit hij stevig vast in zijn maxicosi.
Bij 9 maanden mag je volgens mij gaan fietsen in een fietsstoeltje. Als denk ik dat het bij ons later pas gaat gebeuren. Dit omdat Kyan zo iel is. Nek enzo kan het allemaal wel aan.
Ik zie op FB al kinderen in de triptrap stoel zitten. Kyan is daar veelste iel voor. In de ikea stoel kon hij al vanaf 4 maanden in zitten.
Dus ik denk dat bij ons de fietskar nog lang gebruikt gaat worden.
Kan je ook gebruiken als je kindje wat ouder is.

Je hebt ook speciale systemen voor op je fiets waar de maxicosi in kan.

Zo had ik het nog niet bekeken, alhoewel ik me niet kan herinneren ooit van mijn fiets te zijn gevallen. Zo,n maxicosi drager heb ik even gegoogeld maar dat lijkt me wel wat voor mij. In de Cosi kunnen zetot 9 mnd dus dan zou ik daarna een gewoon stoeltje kunnen nemen, goed idee bedankt!!

Een babymee vind ik maar een eng ding.. brr wiebeldingen. Ik fiets gerust met Jaelle op mijn rug in de draagdoek of ergonomische drager. Maar wel alleen wanneer ze op mijn rug zit. En niet op mijn buik ivm de kans dat ze dan keihard met haar ruggetje tegen het stuur aan zou kunnen knallen bij een noodstop.
Een fietsstoeltje is imho net zo veilig als een draagdoek, want als je valt met de fiets terwijl je kind in het stoeltje zit kan het net zo goed gewond raken. (in hberg is er een kindje doodgegaan omdat hij net verkeerd terecht kwam terwijl hij viel en in het fietsstoeltje zat)..

Een goede doek of ergonomische drager kan je lang mee, ik draag mijn 2 jarige nog steeds met gemak. En ik heb ook rugklachten, pijnlijke bekken en heupdysplasie.. Goed verdeeld gewicht voel je bijna niet gelukkig :)

fietsstoeltje si vanaf 8 mnd, dan kunnen ze de schokken pas met hun nekje opvangen

persoonlijk vind ik dat wel vroeg, hoe handig het ook is

we hebben geluk dat alles op loopafstand is en de meiden dan in de duo gaan, psz of opvang, centrum of buurtsuper.

ik heb iemand met een 6weken oude baby ingewikkeld op de fiets gezien
nou ik vond het echt niets hoor. je kleine is echt niet beschermd en als je plots remt schiet je van je zadel en je kindje dus met de rug op het stuur
oh ik moet er echt niet aan denken.

een fietskar had ik wel gehaald bi de 1e maar hij paste neit echt door de poort (1cm !) en manlief durfde dat niet. tja dan houdt het op

Wij hadden ook een fietskar. Vind het ook een eng idee om ze in een doek vast te hebben. Vooral nu ze snel groter worden. De maxicosi achterop vind ikzelf helemaal doodeng!! Veel te wiebelig!! Vanaf het moment dat ze goed kunnen zitten mogen ze mee voorop. Zou dit vanaf 8/9 maand doen.

Succes!

Liefs ciomama

Die van mij kan al goed zitten :O Maar toch zou haar ik haar voor geen goud in het fietsstoeltje zetten.
In de doek op je rug (en dan geen rekbare doek aub), dan knallen ze ook niet op je stuurpen als je moet noodremmen.

Maar het allerliefste wil ik een bakfiets <3

Terug
Bovenaan