Draagzak/doek

Ik heb de tula free to go. Heel blij mee. Gebruik deze iedere dag als ik met de hond naar het bos ga.
Maar is wel persoonlijk je zou ook naar de winkel kunnen gaan en verschillende doeken/zakken proberen om te kijken welke lekker zit. 
Ik heb op de gok toen gekocht en geen moment spijt van gehad :) 

Ik gebruik ook de tula free te grow. Echt een hele fijne draagzak. Mijn zoontje word aardig zwaar, en ik heb snel last van mijn rug. Maar met de tula free te grow kan ik hem gewoon blijven dragen ! En het is makkelijk om zelf om te doen zonder hulp.

Als je echt een goede keuze wilt maken, zou je een draagconsulent bij jou in de buurt kunnen zoeken! Zij hebben vaak meerdere doeken en dragers om te proberen, en kunnen gelijk professioneel advies geven. Ik gebruik zelf geweven draagdoeken (merk Yaro), een dikke en een dunnere, afhankelijk van het weer welke ik gebruik. Ook hebben we sinds kort een Isara The One draagzak. Dit vooral omdat mijn man wel wil dragen, maar niet wil knopen!
Voordelen geweven doeken: meerdere knopen mogelijk, dus sneller iets gevonden dat goed bij jou en je kindje past. Ook groeit je kind er niet zomaar uit, dus ze gaan lekker lang mee.
Voordelen draagzak: één keer afstellen en daarna supersnel in gebruik. Geen gedoe met of je wel netjes genoeg knoopt, want je trekt gewoon de buckles aan.

Ik heb een ringsling, een stretchdoek (Babylonia tricot slen) en een draagzak (baby carrier gold ofzo).
De ringsling vond ik de eerste weken heel fijn, maar daarna toch snel te belastend, omdat hij op 1 schouder hangt. Hij is wel super snel in gebruik, maar ik zou 'm nooit voor de volle prijs kopen. 
De stretchdoek was fijn. Best makkelijk te knopen en zit comfortabel. Wel vrij warm, dus voor de zomer vind ik het niks. Als je lang draagt, gaat je kindje wel zakken door de stretch stof.
De draagzak vind ik heel prettig. Je doet 'm super snel om, er zit een zonnekapje op en kunt 'm goed aansnoeren door de gespen. Als m'n zoontje wat ouder is, kan ik 'm daarmee ook makkelijk op m'n rug dragen. Nadeel is wel dat je deze zak pas kunt gebruiken als ze hun nek zelfstandig recht kunnen houden.

Wij gebruiken de by kay 4way clickcarrier. 
Makkelijk om te doen en draagt fijn. Onze zoon is nu 10maanden en bijna 12 kilo en ik vind het nog steeds prettig en hij ook

Terug
Bovenaan