Draagzak of draagdoek? Graag ervaringen

<p>Hoi,</p><p>straks in augustus verwachten wij ons 2e kindje en wil hier graag een draagdoek of zak voor aanschaffen. Iemand ervaringen? Vanaf een paar weken na de geboorte. </p><p> </p><p>Groetjes</p><p>linda </p>

Je hebt de mini monkey sling, dit is een draagzak. Maar een lichte en die is voor baby’s van een paar weken.
vrienden hebben hem en lopen comfortabel ermee rond en de baby ligt gewoon rustig op je borst en heb hem voor mezelf ook al besteld. 

Ik gebruikte eerst een doek, omdat in de zak van tula free to grow het nekje nog niet stevig zat. Doek was super tot een kleine 6 kilo. Maar later ook nog een eegobaby 360 gekocht (dochter kijkt graag vooruit) en die ondersteunt de nek wel beter (n vriendin van me gebruikt hem ook voor haar newborn). 

Draagdoek in het begin (wel even oefenen met knopen) en draagzak erna. Mijn kleine mup vindt nu allebei nog altijd prima, draagdoek vind ik zelf ook minder warm... wel in het begin even zoeken hoe makkelijk te knopen. 

Ik heb een draagzak van het merk Infantino 4 in 1 flip die vanaf de geboorte (3,5kg) kan. Vond het vooral handig dat ik hem zelf vast kon klikken zonder veel gedoe. Een draagdoek is vooral in het begin wel even oefenen. 

Ik heb een geweven draagdoek en vind het heel fijn! Knopen heb ik even moeten leren (een draagconsulente is dan best wel een goed idee, zeker voor een eerste keer), maar dat gaat nu supersnel! Ik vind een doek vooral ook fijn omdat je er op meerdere manieren mee kunt dragen. Vind je de ene knoop niet fijn, dan probeer je gewoon iets anders. Met een draagzak heb je in principe maar 1 manier om hem te gebruiken, waardoor hij echt goed moet zitten. Dit is dan ook nog eens persoonsgebonden: de kans bestaat dat jij en je partner niet dezelfde draagzak kunnen/willen gebruiken. Met een doek heb je dit probleem niet (tenzij jullie lichaamsbouw enorm veel verschilt, maar dan koop je een wat langere doek en heeft de ander gewoon een stuk over)

Terug
Bovenaan