Draagzak of kinderwagen

Hallo dames en heren,

Kees en ik wonen in een bovenwoning in Amsterdam, zonder gang beneden. Het lijkt ons onhandig onze toekomstige baby + kinderwagen de trappen op en neer te dragen. Daarom overwegen wij geen kinderwagen aan te schaffen.

Zijn er dames of heren die ook geen kinderwagen hebben? Hoe werkt dat? En wat moet er naast een maxi cosi en een reiswieg nog meer aan "transportmiddelen" worden aangeschaft?

Ik ben heel benieuwd naar jullie reakties.

Groetjes van Diana
 
Hoi,

Ik vond een draagzak erg zwaar als ik eerlijk ben. In het begin is het redelijk te doen alleen mogen ze er vanaf 6 weken pas in. In zo een sleng (schrijf je dat zo) mogen ze wel eerder.

Als je niet heel veel en lang wandeld zou je een onderstel met maxicosi kunnen nemen.

Maar voor langere wandelingen zou ik persoonlijk toch kiezen voor een wagen.

succes met je keuze
 
Hoi Diana,

Een draagzak is geweldig, en je moet er beslist eentje kopen, waar je kindje meteen in kan.

Maar....als je echt boodschappen gaat doen, is een wagen wel echt erg lekker, want anders wordt eea nogal onhandig en zwaar. En bij lange wandelingen is een wagen ook lekker. Na 2 maanden kwam er bij ons dus alsnog een wagen in huis.

Wat wij (ook bovenwoning Amsterdam) eerst hadden was een goed opvouwbare en gemakkelijk uitklapbare wagen, die we aan een haak aan de muur naast de trap hingen, en dan vlakbij de deur. Je moet er wel goed voor zorgen dat je buren en nog fatsoenlijk langs kunnen, maar het werkt aardig.

Helaas duvelde onze haak (die van de buren naast ons niet, dus het kan ook goed gaan) eraf, en nu takelen we de wagen met een katrolletje tot aan het plafond vlak tegen de de deur aan (zo'n beetje boven die ene vierkante meter vloer, die je hebt voordat je trap begint.

Verdere transportmiddelen kan ik zo even niet verzinnen, wel ga je op een gegeven moment alles op de fiets doen, en vergeet je de wagen weer een beetje. Je kunt overigens ook kijken of je zo'n klem wilt kopen, waarmee je een maxicosi achterop kunt zetten. Mij leken ze erg wiebelig, maar ik heb er goede verhalen over gehoord.

Succes,
Michelle.
 
Wij wonen ook in een apartement zonder lift. Dus wij laten de kinderwagen benenden in de berging staan en tillen onze zoon dan naar boven. Wel wat lastig maar gaat best. Ik vind een draagzak ook ideaal, al word het heel erg zwaar als je een eind gaat wandelen. Ideaal voor kleine stukjes, maar wel zwaar naar verloop van tijd.
 
Terug
Bovenaan