Draagzak voor dreumes tijdens vakantie in de tropen

<p>Wij gaan beign 2022 voor 6 weken op vakantie naar midden amerika en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen qua draazakken. Zoontje is dan 1jr 3mnd en hij is vrij groot/zwaar uitgevallen, dus we zoeken een ergonomische draagzak die ook fijn is bij warmere temperaturen voor zowel ons als zoontje.</p><p>Ik heb weinig ervaring met dragen (behalve als newborn gedragen in een bykay) dus wellicht hebben jullie ook nog tips naar aanloop van de vakantie toe :)</p>

Kijk eens bij ergobaby. Daar hebben ze een speciale voor de tropen/warme dagen omdat die extra ademt. Weet de naam niet precies, maar via Google kom je er vast! 

Zoek een draagconsulent in de buurt om eens vanalles te passen en om tips te vragen! Een goede draagzak is net als een spijkerbroek of bh: wat voor de een lekker zit, zit bij de ander voor geen meter. Consulenten hebben vaak een ruim assortiment (veel groter dan een gewone babywinkel) en kunnen je goed adviseren. Een pasconsult is vaak niet zo heel duur, maar levert wel enorm waardevolle informatie op!

Ik ben zelf helemaal verliefd op de artipoppe. Wel prijzig, maar ergonomisch gezien erg goed omdat je hem kan verstellen. Bijkomend voordeel vind ik dat de draagzak z'n waarde behoudt, je bent hem zo kwijt voor een mooi bedrag als je hem niet meer gebruikt.In elk geval veel plezier met dragen!

Ik zou daarvoor ook zeker een goede rugdrager (rugzak met frame) overwegen. Die kun je vaak ook nog even neerzetten, draagt niet direct op jouw lijf (bloedheet!) en is geschikt voor grotere kinderen. Zitten ze net iets comfortabeler, als je zoon niet echt gewend is aan een draagzak en er dan in warmte in wordt gepropt, is misschien geen succes… Ze kunnen er ook vaak meer in zien. Kijk ook op MP, staan ze vaak zat voor goede prijs op, maar pas ook welke goed zit!

Terug
Bovenaan