Draagzak vraagje

Hallo allemaal!

Even een vraagje.....

Vanaf wanneer mag je kleintje "andersom" in de draagzak, dus met het gezichtje van je af?
Ik kan het op de doos niet echt terugvinden (of ben ik zo scheel :)

Groetjes,
Nymue

Ik dank dat ik Naomi binnenkort al omdraai, want ze steekt toch al uit boven het gedeelte dat haar hoofdje steunt...ga het in ieder geval even proberen, kan haar altijd weer even anders om zetten

groetjes Yvonne

Hoi, mijn dochter is nu 5 maanden en sinds vorige week zit ze andersom in de draagzak (babybjorn). Ze vindt het fantastisch. Heb het eerst wel even uitgeprobeerd voordat we een langer stuk op pad gingen (lopend naar het kinderdagverblijf).

Bij mijn draagzak mag dat vanaf 5 maanden (een tricot-slen).
Er staat bij dat eerder echt afgeraden wordt, maar ik weet even niet meer waarom (ik dacht ivm de sterkte van het ruggetje ofzo).

op de site van draagdoek.nl staat de volgende informatie

Vanaf heden wordt het aangeraden om bij de houding vanaf 3 maanden, buik tegen buik te dragen, dus met het gezicht van de baby naar je toe. Recent onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat bij het niet geheel goed dragen met het gezichtje van je af, dit enigszins belastend zou kunnen zijn voor de rug van de baby.

Het schijnt dat het ruggetje dan te veel druk krijgt..............

Groeten Anne

als ze haar hoofdje goed recht kan houden kun je ze omdraaien.boas kan het nog niet.hij knikt nog veel teveel naar voren met zn hoofdje.hij is 5,5 mnd.voor de 4 maanden zou ik het zowiezo niet doen en daarna even aankijken of ze het aankunnen.

Mij staat ook bij dat het niet eerder mag dan met 4 maanden. Maar ik vind het bij Marieke nog geen prettig idee. Ze is bijna 5 maanden, maar ik heb het gevoel dat ze dan wel heel weinig steun hebben!

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan