Draagzak

Beste mama's

Weten jullie vanaf wanneer je een draagzak mag/ kan gebruiken?
Het lijkt mij heerlijk om die kleine straks voor me te dragen als ik bijvoorbeeld kort de winkel in ga. Maar hoe oud moeten ze zijn of wat moeten ze kunnen?
Hoop dat jullie het weten, ik vind er weinig over op het net...
 
Ik heb er ook een gekocht en bij de babyspeciaalzaak zeiden ze dat ze er vanaf 8 weken in mochten. Vandaag is ons dochtertje precies acht weken dus ik ga het toch maar eens proberen.
Groetjes Daantje
 
Hoi Bijna-moeder,

In de Babybjörn mogen ze vanaf dag 1 volgens mij. Het leek mij ook geweldig om met mijn kind rond te wandelen, maar in de eerste tijd is het toch behoorlijk zwaar hoor! Ligt een beetje aan de bevalling, maar in het begin had ik er voldoende aan om mezelf 'rond te sjouwen'. Succes de komende tijd!

gr,Corina
 
een draagzak mag als ik me niet vergis van het begin.
als de zak maar stevig genoeg is zodat hun ruggetje goed ondersteund word.
ik denk wel dat ze er niet te lang in mogen want dan is het weer niet zo goed voor hun ruggetje.
ben je niet zeker vraag het dan eens aan de verkoopster van de winkel.of kijk eens op de verpakking daar zal het ook wel op staan.

suc6 ermee natje
 
hoi hoi,

Mijn dochtertje hing er al in met 3 weken, ze is nu 11 weken, denk dat als het nekje stevig is het niet zoveel uit maakt. zou het alleen niet langer doen dan een half uurtje.
succes
 
Wij hebben de baby bjorn met ruggensteun. Heel fijn is die draagzak.
Inderdaad, net als Corina vond ik het in het begin te zwaar. In de wandelwagen kunnen ze tevens heerlijk slapen.

Succes, Joan
 
Wij hebben de babybjorn draagzak gekregen toen ons zoontje geboren werd, en daar stond op vanaf 3,5kg of 53cm. Blijkbaar voor iedereen een beetje anders dus, want bij ons heeft het heel lang geduurd voor hij erin kon!
 
Terug
Bovenaan