Draagzak

Ik heb een vraagje vanaf welke leeftijd kan je kindje in een draagzak ? Weet iemand van jullie dat misschien, mijn dochtertje is bijna 6 weken.

alvast bedankt voor jullie reacties.
groetjes van Ellen
 
hoi ellen, volgens mij mogen kindjes in de draagzak als ze 53 centimeter zijn en een beetje sterk in het nekje zodat ze hun hoofdje recht kunnen houden. Misschien verschilt het per merk draagzak, maar deze richtlijnen worden aangehouden door de fabrikant baby bjorn. Volgens mij staat in het groeiboekje ook een richtlijn van 6 weken. Als jouw dochtertje groot en sterk genoeg is kun je haar gewoon in de draagzak dragen hoor, dat vindt zr vast heerlijk! liefs krien
 
hoi ellen,

vanaf dat je kindje enigszins sterk genoeg is om zijn hoofdje rechtop te houden mogen ze in de draagzak, ik had mijn dochtertje er zo nu en dan al met 5 weken in, aangezien ze sterk genoeg was en er toch een soort hoofsteuntje op zit.

gr sandra

maar inderdaad gebruiken ze als richtlijn 6 weken
 
We hebben ons kleintje er al heel vroeg ingezet (Baby-bjorn)na de raad van Kind en Gezin om ze er in kleermakerszit in te zetten. De beentjes en voetjes tegen mijn buik en haar lichaam lichtjes achterover zodat ze geen last heeft van haar wiebelend hoofdje. Ze was toen 52 cm en woog 3,3 kg.
 
Ons hadden ze verteld dat ze 6 weken moeten zijn.
Stel dat je kindje 2 weken te laat is geboren dan mag het er dus met 4 weken in.
Maar is je kindje 2 weken te vroeg dan met 8 weken.
 
Terug
Bovenaan