draagzak

Hai allemaal

Even een vraag:
mijn zoontje is 4 weken en ik vind het nogal een karwei om de kinderwagen elke keer 3 trappen naar beneden te sjouwen voor een kleine boodschapje. Mag hij nu al in zo`n baby Bjorn draagzak? Ik dacht dat hij dan minimaal 6 weken moest zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet Suus
 
Mijn dochter is nu 13 weken bijna en ik vervoerde haar al heel vroeg in een slendang..draagdoek van 2,5 meter lang die je om je heen knoopt.
Hier mogen ze al van na de geboorte in!
 
Draagdoek mag wel, draagzak vanaf 6 weken mits ze een goede ondersteuning van het hoofdje hebben. De babybjorn is een goeie. Ik zou toch nog een paar weekjes wachten daarmee, dat hoofdje zit nog zo 'los'.
 
hoi suus,
wij hebben ons zoontje met 3 weken er al af en toe in gedaan, maar hij was dan ook een flinke jongen. Ik geloof dat vooral de lengte en het gewicht van belang zijn en niet zozeer de leeftijd. Volgens mij mag het boven de 55 cm en 3500 gram, maar helemaal zeker weet ik die getallen niet meer. Kijk maar eens op de website van babybjorn, daar staat het op! Je mag ze er op die leeftijd nog geen uren in doen hoor, maar dat was ook je vraag niet. Veel plezier!
 
ik heb het even voor je opgezocht: op hun website staat: vanaf de geboorte, mits minimaal 53 cm en 3500 gram! Maar onder de 6 weken inderdaad maar eventjes gebruiken ivm het nekje.
 
Hoi,
In een draagdoek liggen ze in de kommahouding en dit is prima! Maar in een buikdrager mogen ze pas vanaf 12 weken, dit in verband met de ontwikkeling van hun heupjes!! Ik vind het eigenlijk nogal kwalijk dat de babybjorn zegt vanf de geboorte.
 
Terug
Bovenaan