draagzak

Hallo allemaal!!
Ik wilde even wat kwijt naar aanleiding van het berichtje van Suus....

Ik heb een tijdje terug ook een BabyBjorn draagzak gekocht, want wij wonen 3 hoog en hier is het ook een ellende om steeds maar die kinderwagen buiten te krijgen. Mede door het feit dat mijn dochter van bijna 5 ook 4x per dag van- en naar school moet. (Lang leve de vakantie!!)
De draagzak is in mijn ogen dan ook echt ideaal!! Wat een gemak zeg: baby erin en wegwezen. Ik ben echt minstens 10 minuten sneller weg.
Boodschappen doen met de draagzak is ook ideaal: ik neem zo'n oma-trolly mee en als het regent kan ik een paraplu opzetten, wat ik niet voor elkaar krijg achter de kinderwagen.
Het enigste nadeel aan die draagzak vind ik dat sommige mensen je aankijken of je helemaal gek bent geworden!! Mijn baby zou het wel heel erg koud hebben, heb ik me vaak laten vertellen door deze of gene.
Mijn dochter heeft het echt niet koud en vind het prachtig om rond te kijken.
Jammer dat er van die bemoeials zijn die absoluut niet weten waar ze het over hebben, maar goed: als je niet beter weet....
Dit wilkde ik even kwijt, hahaha...
Ik vind het een superding, vooral omdat je hem zo makkelijk om kan doen en je baby er in kan zetten zonder heel d'r jas er in te hoeven proppen, want dat had ik met de draagzak van mijn oudste.

Groetjes van Miriam
 
mag ik hier nog aan toevoegen dat ik het ook geweldig vind de buikdrager van babybjorn. ik zelf kan me alleen in een rolstoel of scootmobiel verplaatsen.. onze jongen zit dan heerlijk in de draagzak op mijn buik.. als we in de rolstoel lopen.. dan kijkt hij de wijde wereld in wat hij geweldig vind.. als we met de scoot gaan dan zit hij andersom om zijn nekje steun te geven.... hij moest er wel even aan wennen.. vind wel dat evengoed zijn dikke jas wat opgepropt zit en doe hem dus niet meer zijn dikke jas aan. maar koud zal hij het zeker niet hebben want de zak op zichzelf is ook al een lekkere warme jas. zo'n warm pak aan wat ook rond zijn beentje zit.. gebreide sokken en een lekkere muts met als het nog kouder wordt een lekkere sjaal met wanten aan..

als hij groot genoeg is voor het zitje komt hij in een kinderzitje op de scooter voorop..

groetjes

 
Ik heb nog niet verder gelezen dus ik weet nog niets over Suus, maar ik weet wel dat ik ook helemaal 100 % pro-draagzak ben. Ik heb wel een andere draagzak, nl. de Baby-bag, waar de baby inligt. En een aandacht dat je ermee krijgt, inderdaad veel reacties maar gelukkig de meesten positief. De mensen die ik ken zijn alleen maar bekend met de wandelwagen, dat vind ik inderdaad ook een onding. En voor een baby is er volgens mij niets fijners en natuurlijkers dan dicht bij mama te zijn (of bij papa).
 
Wil ook nog even reageren.
Kinderen in de draagzak hebben het niet snel koud. Ze hebben namelijk ook jou lichaam als kacheltje. Vaak worden ze juist te warm gekleed. Wat ook het gevaar is bij zo een lig draagdoek. En er zijn al kindjes door de hitte in zo een ding gestorven.

Nou moet ik zeggen dat ik toch vaak vind dat kinderen aangekleed zijn als of we op de noordpool leven Vandaag 16 graden en allemaal winterjassen, mutsen, sjaals en wanten. En dan loop ik daar met mijn meisje in de wagen bijna 1 in alleen een warme trui en mutsje op als extra kleding en word aangekeken of ik zo ontaard ben.

Dwaal wat af hihi.
Nu in het kort kleed je kind niet te dik aan in de draagzak.
Groetje
 
Ik trok mijn zoontje gewoon zo'n pak aan met armen en benen enzo voor de kou, mutsje op en wandjes aan en hij had nergens last van. Zelf heb ik hem nooit erg enthousiast gebruikt omdat ik echt last van mijn rug krijg van dat gewicht rondsjouwen. Ik neem wel liever de wagen, maar het is maar net wat je prettig vind. Voor je kind is het echt niet slechter of beter hoor de draagzak of de kinderwagen. Laat die mensen maar gewoon zeuren.
 
Ja het valt mij ook op dat mensen nu al hun kinderen inpakken alsof het vriest. De meeste mensen hebben hun kind van rond de 1 jaar al in een voetenzak geritst. Voor mijn zoontje van 1 jaar heb ik de voetenzak nog niet tevoorschijn gehaald, het is nog helemaal niet echt koud. Gewoon goede broek aan, jas aan en als het hard waait muts op. Ik heb alleen nog niks gevonden tegen die stukjes blote been want echte kniekousen vind ik nergens.
 
De voetenzak!!!!
hahaha. Bedoeldit niet lullig hoor maar ik gebruik hem voor isa wel omdat ze zo beweegelijk is met haar benen en iederekeer tot haar knieen bloot is. Dat vind ik wel even te koud. dus rits ik hem dicht tot haar bovenbenen. Maar mutsjes nou die liggen bij mij nog op zolder hoor!! en een winterjas heb ik ook nog niet tevoorschijn gehaald.

weet je wat je ook tegen die blote stukjes been kan doen een maliotje onder zijn broek aantrekken.
 
Terug
Bovenaan