Draaien baby

<p>mijn meisje ligt al weken in een stuitligging en van de verloskundige moet ik me nu gaan verdiepen in alle mogelijkheden. Ze kwam aan met voetreflexologie en spinnig babies. Het klinkt voor mij nogal zweverig. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?</p><p> </p>

Mijn dochter lag ook in stuit. 
Er is niet aan mij gevraagd me te verdiepen in de mogelijkheden. Er werd voorgesteld dat ze gingen proberen haar te draaien met 36 weken zwangerschap. Dat is ook de meest voor de hand liggende optie. 
Dus ik met 36 weken naar het ziekenhuis, maar het draaien lukte helaas niet. Ze lag al te diep met haar kont in mn bekken. 
Toen stelde de verloskundige voor om acupunctuur te proberen. Dit heb ik niet gedaan. Ik hou ook echt niet van zulk soort dingen. Ik heb me erbij neergelegd dat het een keizersnee werd. Met 38+5 weken is mijn dochter gehaald.
Hoeveel weken ben je nu zwanger?

Hoi CvB, dank voor je bericht. Nu 33 weken zwanger. De volgende afspraak staat gepland over 1,5 week. Als ik voor alternatieven wilde gaan moet ik daar nu mee starten omdat er nu nog genoeg ruimte is. Als ze over 1,5 week niet gedraaid is gaan ze een afspraak maken in het ziekenhuis voor het draaien tussen week 35 en 36.
Ik ben eigenlijk ook niet van dit soort dingen maar ik weet ook. Iet goed wat ik me er bij voor moet stellen.

Ik heb moxa therapie gedaan, kun je googelen als je wilt. Ik was er vrij laat mee (week 35) ze raden aan om vanaf 33 weken te starten. Ik merkte wel dat de kleine actiever werd en mijn baarmoeder meer krampen gaf. Helaas heeft het bij mij niet gewerkt maar misschien als je er tijdig mee begint is het wel iets voor jou? Baat het niet, schaadt het niet. Spinning  babies ook een aantal oefeningen dagelijks gedaan, helaas geen effect.
Draaipoging heb ik net achter de rug en is helaas mislukt. Ga me er nu bij neer leggen maar ik vind het daarbij wel fijn dat ik “alles” geprobeerd heb. Dit geeft mij in ieder geval rust.

Ik heb dit niet gedaan, wel een draaipoging in het ziekenhuis. Deze was niet gelukt, na meerdere malen proberen. Mijn zoontje is met keizersnede gehaald. Achteraf zou ik geen draaipoging meer doen denk ik nu. Heb er een naar gevoel bij gehad tov mijn zoontje. Al heeft hij er waarschijnlijk niks van gemerkt. 

Bij mijn vorige, en tevens eerste zwangerschap, lag onze dochter ook in stuit. Ik kon mij ook verdiepen in alle mogelijkheden maar alles in mij schreeuwde kies voor een geplande keizersnede. Daar gingen de verloskundige en ook het ziekenhuis gelijk in mee. Tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. Alles verliep zo gemoedelijk en heb nooit een pijnlijke draaipoging gehad. Ken genoeg mensen die vergingen van de pijn met zo een poging. Maar iedereen is anders natuurlijk. Nu ben ik zwanger van onze tweede kind en hij ligt keurig met zijn hoofd naar beneden. Ben 33+2 dagen zwanger. Dan is de keuze (ik mag kiezen tussen een geplande keizersnede of een vaginale bevalling) snel gemaakt. Nu ga ik het 'normaal' proberen. Maar besluit hij om toch in stuit te gaan liggen de laatste weken, kies ik direct weer voor een geplande keizersnede. Succes met je keuze en de laatste loodjes!

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik maar gewoon even alles over me heen laat komen. Mocht het nodig zijn om te draaien dan gaan we op dat moment het gesprek wel aan met een arts wat net meest verstandig is (waarbij ik uiteraard vooral mijn eigen gevoel volg). Ik hoop vooral dat ze het de komende week in haar kop krijgt en toch nog besluit dat ze uit zichzelf wil gaan draaien.

Terug
Bovenaan