Draaien, draaien, draaien op het aankleedkussen ...

De titel zegt genoeg. Caspar is nu ruim 8 maanden en ligt bij mij geen seconden stil op het aankleedkussen. Op het KDV gaat het wel wat beter. Maar die zijn gewoonweg veel handiger en sneller dan ik. Ik heb al van alles geprobeerd: speeltje erboven gehangen, speeltje in de handen, kietelen in de nek, aankleedkussen op verschillende manier weggelegd. Niets lijkt te helpen. Geen enorm probleem, maar wel onhandig. Iemand nog tips?

de brute manier. bovenarm over zijn lijfje leggen. Waarschijnlijk gaat dat met veel gebrom maar het lijkt wel het enige wat nog werkt op den duur. Is een trucje van mijn moeder en die heeft er veel ervaring mee hahaha.

Hier was het zelfde verhaal, nu geef ik iedere keer iets nieuws.Ze houdt haar sokken even vast voor me, ik doe haar broek ( ofzo) over haar gezicht en we spelen kiekeboe. En de grote hit.. tandenpoetsen. Ik geef Evy haar tandenborstel en ze blijft braaf liggen om ze te "poetsen". Verder probeer ik het stil blijven liggen te beperken qua tijd, dus zitten als ze aangekleed wordt etc. Werkt een stuk rustiger nu.

( april-moeder)

Hier hetzelfde! Heel irritant.
Ik werk ook op een kdv en veel ervaring, maar nog nooit zo'n wiebelkont draaier als m'n eigen gehad. Kids op het kdv zijn rustiger, vreemde ogen maakt ook rustiger.
Ik probeer hem ook af te leiden met sokjes, tube zalf, zak met lotiondoekjes, etc.
Soms denk ik ik verschoon hem snel beneden, nou dan ben ik meneer al kwijt als ik heel even m'n handen los van hem heb. Of hij staat in z'n blote kont op de bank of kruipt super snel weg in zijn blote billen. Lijkt ook wel weer heel grappig.

Ooooooooooh wat herkenbaar en idd heel irritant en ook nog geen manier gevonden om dit tegen te gaan, ik hoor het KDV er niet over.
@supertje sorry maar ik snap dat trucje van de bovenarm niet. ( ik ben blond hahahha of ach ja het is nog vroeg, ja voor ons is het nog vroeg Jochem en ik zitten nog in pyama heerlijk!)

ik maak gewoon gebruik van pascal zijn gewriemel.
als hij op een zij draait, wip ik gauw zijn broek omhoog.
truitje doe ik ook zittend.

Trouwens, pascal heeft een vreselijke hekel aan alles wat over zijn hoofd moet. romper en truitjes.
vestjes zijn ideaal dus, maar heeft iemand tips?
het is soms echt brullen geblazen.

@smooty, dat gaat vanzelf over,,hihi,, wat wel beter gaat vaak is ze laten zitten als je iets over het hoofdje doet!!

Ik gebruik ook de tandenborstel als afleiding, ze is helemaal gek van dat ding, of iets anders waar ze normaal niet aan mag komen, bijv mijn telefoon.
Ik gebruik zo'n gele zwitsal doos voor de doekjes, daar past je gezicht precies in en dan kun je kiekeboe doen met het klepje, werkt ook goed,,haha

Terug
Bovenaan