Draaien, draaien en nog eens draaien...

Hoi meiden,

Dylano heeft weer wat nieuws; hij gaat rondjes draaien in de woonkamer. Op zich niet zo erg, maar wel in de buurt van de tafel en kasten enzo.
Het is al een paar x gebeurd dat hij net de tafel schampte met zijn hoofd. Nu hebben we wel van die hoekbeschermers, maar een rand van een tafel kan ook hard aankomen ;-)
Hij vind het zelf stikleutig, want hij word tuurlijk duizelig, en valt om, wat een lol :-S

Nu zeggen we iedere x tegen hem dat hij dat eigenlijk niet moet doen, want als hij verkeerd valt kan hij heel veel "auw" hebben. Maar t interesseerd hem helemaal nix. Ook hebben we hem al vastgepakt of op de bank gezet. Als we hem vastpakken schreeuwt hij moord en brand, en als we hem op de bank zetten is hij er binnen 3 sec alweer vanaf :-S

Hoe moeten wij dit nou zorgvuldig aanpakken? Wij zijn verantwoordelijk voor zijn veiligheid, maar als hij het zelf niet ziet, en niet luistert naar ons, hoe dan verder??
Moeten we hem laten doen?? Dit advies krijg ik van meerdere mensen. Als hij 1x hard genoeg valt, denkt hij de volgende x wel beter na. Is ook wel zo, maar hij zal maar net verkeerd vallen zodat we naar het ZH moeten ofzo..
Nu weet ik dat we hem niet voor alles kunnen beschermen, en dat hij ook zn eigen fouten moet mogen maken. Maar vind dit toch een eng idee hoor.

Wat zijn jullie meningen?

Liefs Deb.

Mss er niet te veel aandacht aan geven? Tja en em dan maar een keer pijn laten doen en dan hopen dat hij ervan leert.
Denk dat het fijnste is om het af te leiden, dus het niet hebben dat hij niet mag draaien, maar hem afleiden met ander speelgoed,of hem laten helpen bij iets!

Succes!
Gr. Saskia. (mv Jelte)

Hoi Debby,

Ik zou er ook niet teveel aandacht aan besteden. Het is misschien ook wel een manier van aandacht vragen. En ja, het klinkt lullig maar als hij zich een keer stoot, dan weet ie wel beter de volgende keer.
Sven gaat bijvoorbeeld heel hard krijsen tegenwoordig. In het begin vond ik dat ook heel erg vervelend en corrigeerde hem heel de tijd, wat hij uiteraard alleen maar leuk vond.
Nu negeer ik het en dan houdt ie snel genoeg op.
Het is soms moeilijk maar toch is het wel eens beter om er soms maar even niet bovenop te zitten.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan