Draaien in bed.

De jongste is 6,5 mnd en sinds een aantal weken draait hij zich elke keer om in bed op zijn buik. Ik vind het niet erg als een kind op zijn buik slapen.......
Maar hij gooit met zijn ogen dicht zijn hoofdje in de lucht en begint dan te huilen en als hij boos wordt duwt hij zijn gezichtje in het matras. Ik vind dit dus nog al eng.........
Heeft iemand tips om hem weer rustig te laten slapen??
Op deze manier kan ik soms wel 15 keer uit bed op een nacht.........
 
Hoi,

onze zoon (nu 19 mnd.) is ook al sinds jaar en en dag een buikslaper. Wat jouw zoon doet heeft hij gelukkig niet gedaan.
Het enige wat ik kan verzinnen is veel met hem te oefenen, zodat hij snel zelf weer op zijn buik kan draaien.
Lars slaapt in een slaapzakje. Toen hij de leeftijd van jouw zoon had, deden we daar ook een lakentje overheen, die wij strak onder het matrasje stopten. Daardoor kon hij niet zo makkelijk op zijn buik draaien. Toen hij het lakentje over zijn gezicht ging trekken, zijn we gestopt met lakens en dekens en sindsdien slaapt hij alleen nog in een slaapzak (op zijn buik met zijn billen in de lucht).

Hopelijk kunnen jullie ook snel weer doorslapen! Je zou eventueel het bedje van je zoon tijdelijk naast je eigen bed kunnen zetten. Dan hoef je er niet steeds uit, wanneer hij zich weer op zijn buik heeft gedraaid.

Groetjes, Marijon
 
Misschien is een Aerosleepmatras een idee? Wij hebben deze al vanaf het begin af aan in gebruik en het bevalt erg goed!
Onze vent is ook vanaf dat hij kan draaien een buikslaper maar door de Aerosleeplaag weten we altijd zeker dat hij kan blijven ademhalen ook al ligt hij met zijn neusje vast in de matras..
Bijkomend voordeel is dat het een waterdichte laag heeft aan de onderkant dus vloeistoffen kunnen nooit in je matras trekken (wel zo fris)
en door de honingraatstructuur loopt het naar beneden zodat je kindje ook er niet in blijft liggen. Wasbaar op 60 ºC wat wil een mens nog meer?
Andere optie is een Nannycare, dat is een alarmsysteem die waarschuwt als je kindje niet ademt.

Hoop dat het gauw weer over is!

Groetjes Saskia
 
Mijn oudste deed dit ook, na een tijdje leren ze vanzelf dat je ook terug kan draaien. En als je kind zijn hoofd kan draaien, dan doet hij dat echt wel op tijd hoor als hij het benauwd krijgt. Hij blijft dan echt niet zijn hoofd in het matras duwen.
Maar tot hij terug kan draaien, duurde hier een maand, moet je er vaak uit.
 
bedankt voor jullie tips!!
Ik heb gister het cb nog gebeld. Ik moet gaan oefenen om terug te draaien, duw we liggen weer veel op het kleed te rollen.
Hij draait op zijn buik terwijl hij dat niet wil.......
 
Terug
Bovenaan