Draaien in bed

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ons zoontje  van 5 maanden oud is druk aan het oefenen met rollen, ook...in bed  
Hij ligt soms helemaal op zijn zij te slapen en zijn hoofdje helemaal achter in zijn nek.
Ik leg hem dan wel even goed maar als ik 5 minuten later weer ga kijken ligt ie weer zo.
Ik vind het best wel een beetje eng.
Straks rolt ie een keertje door en komt op zijn buik terecht.
Ik neem aan dat ie dan wel begint met gillen, maar ja...ik haal echt van alles in mijn hoofd.

Bestaat er iets van een band ofzo waarmee je ze vast kan leggen. Of mag dat niet?

Ik vond Daisy vanmorgen spelend op haar buik in bed. best een beetje eng maar toen bedacht ik me dat mijn man als baby ook altijd zo wurmde en  altijd op zn buik sliep... het is een sterke meid en ze gilt wel als het niet meer leuk vindt. ze is 6,5 mnd en slaapt met een bakerzak.
als ze inslaapt draait ze zich de laatste dagen ook half om. dat kan niet lekker liggen :) maar als even later ga kijken slaapt ze als een roosje gewoon op haar rug.
loslaten.... denk ik dan maar. ik kan haar niet dag en nacht in de gaten houden...

Vroeger hadden ze van die klemmen om je kindje vast te leggen. Maar tegenwoordig mag dat niet meer, is onveilig.
Dus ik heb ook geen tip. Misschien kan je een extra lange slaapzak kopen en je baby hierin leggen en het onderste deel onder het matras stoppen. Dan kunnen ze ook moeilijk draaien.
Succes

Hoi,

Volgens mij mag je ze nooit vast leggen, dus ook niet met de slaapzak.

Ik heb het zelfde gehad met Tess, eerst sliep ze op haar rug, toen op haar zij (met nek idd ver naar achter) en nu op haar buik. Vaak met kontje in de lucht. Ik laat het maar zo, dit is hoe ze wil slapen en als ik haar goed leg wordt ze wakker...

Je kindje bednekt toch zelf wat hij of zij kan, ik begrijp je angst, heb ik ook, nog steeds, ben iedere morgen blij als ik haar weer hoor!

Succes Nands, mv Tess (8mnd)

Ik moet het ook maar gewoon loslaten.
Inderdaad kan ik er niet dag en nacht met mijn neus boven op zitten.

Bedankt voor jullie reacties!
Maakt me al een beetje geruster!

Hoi. Teun ligt al vanaf week 6 het liefst op zijn buik. Ik vond het in het begin ook eng.
Hij draait hij hoofdje wel heel goed dus kreeg ik er langzaam meer vertrouwen in. Ik leg hem vaak wel op zijn rug te slapen maar als hij dan wakker word en begint te huilen draai ik hem op zijn buik en dan slaapt hij lekker verder. Mijn vriend en ik zijn ook buikslapers dus hij heeft het van geen vreemde. Sinds 2 dagen kan hij omrollen maar rolt hij met zijn hoofd tegen de spijlen van zijn bedje dus dat is dan wel meteen huilen.
Hij rolt alleen van zijn buik naar zijn rug en terug kan hij niet. Ik heb in het begin ook de babyfoon aangezet (terwijl hij 1 deur verder ligt) dat gaf mij ook een geruster gevoel.
Succes! Groetjes Mikkie.

Hoi,
Sinds Chloë uit de spreidbroek is, ligt ze weer netjes in de safe-t-sleep. Dit is een soort band die vast ligt aan het matras en waar je je baby dus in vast kan leggen. Haar zus heeft er tot haar 1e verjaardag ook altijd in gelegen.
Ik heb hem gewoon bij een babyspeciaal zaak gekocht, is volkomen legaal, verantwoord en veilig.
Groetjes Sil

Hey Issie!

Wij hebben vanaf de geboorte van Luna al de earo-slaep! Is zo'n ding met gaatjes die je over de matras spant en daar doe je dan een speciaal hoeslaken overheen (ook met kleine gaatjes). Snap je het nog? hihi
Is wel erg duur maar geeft mij toch een fijner gevoel, als ze daar op komen met het mondje kunnen ze gewoon doorademen...

Terug
Bovenaan