Draaien in slaap

Ons mannetje draait zich sinds kort in zijn slaap om van rug naar buik. Vervolgens wordt hij wakker en begint te huilen omdat hij niet lekker ligt maar hij snapt nog niet hoe hij terug moet draaien. Gevolg: wij moeten er een paar keer per nacht uit om hem om te draaien. Heeft iemand tips om hem te leren draaien van buik naar rug?
 
Hoi,

Ik heb niet echt een tip voor je eigenlijk, mijn dochtertje heeft dat niet gedaan in haar bed.
Wel beneden op de grond (kleed).
Ze draait nu nog niet (1 jaar is ze nu) naar haar buik, trekt zich op tot zitten en gaat dan staan.
Wij hebben haar wel altijd een slaapzak aan gegeven dus misschien houd dat je mannetje wat meer op zijn rug. Nu draait mijn dochtertje uiteraard waar ze maar wil en ligt op de raarste manieren.
Het is een fase waar jouw zoontje nu in zit en ik denk dat het niet heel erg lang duurt. Als je zelf te veel draait heb ik gehoord dat dat niet goed is voor het ruggetje of andere ledematen.
Succes
 
Hallo Rowel

Ik denk niet dat je er iets aankunt doen. Mijn dochter (nu 9mnd) draaide vanaf 4,5 maand al op haar buik ondanks dat ze een slaapzak aan had. Als ze hier dan wakker van werd, legde ik haar gewoon weer terug op de rug/zij. Ze heeft trouwens tot 5 maanden in een zijslaper gelegen, omdat ze beter op haar zij sliep dan op haar rug. Ik weet niet hou oud jou zoontje is.
Nu slaapt mijn dochter bijna altijd op haar buik, / zij want dit is ze gewent.
Ik zou je niet teveel zorgen maken en het maar even nemen zoals het is, zal wel een fase zijn en die houd ook vanzelf weer op! succes.

Groetjes
 
Bedankt voor de tips. Mijn zoontje is 6,5 maand. Hij ligt altijd in een slaapzak, puck-a-baby. Ik vind het niet erg dat hij op zijn buik draait het is alleen vervelend dat ie dan huilend wakker wordt en niet weet hoe hij terug moet draaien. Overdag laat ik 'm gewoon liggen zodat hij er aan kan wennen. Hopelijk is het inderdaad een fase en went hij er snel genoeg aan.
 
Hoi,

Ook hier gebeurde dit bij onze dochter, maar merkte hier dat dit weer even een fase is waar je door heen moet. En ik denk inderdaad: overdag als je er bij bent goed laten oefenen ;-).
 
Dit probleem hadden wij ook maar met de safetsleep is dit opgelost. Een goedgekeurd product waarbij ze wel op hun zij kunnen komen maar niet door kunnen draaien.

op marktplaats kun je er vast goedkoop eentje opsnorren.
 
Hier wil het nog wel eens helpen door het slaapzakje aan het voeteind in te stoppen. Soms komt hij dan toch los en moet ik er toch uit, maar soms ook niet. Het is inderdaad een fase (maar ik geef toe: niet erg handig...)
 
Met de puck-a-baby zitten zijn armpjes ook in de zak en niet vrij he? Misschien een idee om over te stappen naar een andere slaapzak, zodat de kleine zich misschien wel weer 'goed' kan leggen?
(als de armpjes wel vrij zijn heb ik niets gezegd ;-))
Succes ermee
 
Terug
Bovenaan