Draaien met 10 weken???!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Moet even mijn verhaal kwijt en vraag mij af of jullie dit ook wel eens meegemaakt hebben. Lynn is een moeilijke slaapster (kan niet in slaap komen, maaiende armpjes en erg beweeglijk) en vanaf drie wweken hebben wij haar ingebakerd. Zijn nu aan het afbouwen en dit gaat vooral s avons en s nachts erg goed. Overdagis zij veel wakker en wij hanteren rust, regelmaat etc. Nu is het zo dat zij overdag als wij haar in bedje leggen zij zo driftig wordt dat ik haar nu al meerdere keren op haar zij of buik aantref terwijl zij pas tien weken is.
Zij wordt zo driftig en gaat zo tekeer dat zij zich op haar buik weet te draaien. Als ik haar oppak is ze stil en is zij weer in haar sas, dus ik denk niet dat ze ergens last van heeft.

groetjes Ilske

Nou, toevallig plaats ik net een nieuwe discussie over het afbouwen van het inbakeren!
Hoe doe jij dat?

In jouw geval zou ik die overdagslaapjes misschien toch nog inbakeren.

Hoi Ilske

Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden oud, maar we troffen hem al over dwars aan bovenin zn bedje toen hij precies 5 dagen oud was
Hij begint zich nu ook al aardig onder de dekens vandaan te wurmen met een slaapzak aan en dan helemaal tussen de spijlen gaan liggen is zn favorite
Hij gaat al een hele poos zelf op zn zij liggen en af en toe dan lukt het m ook om iets verder door te rollen
Hij rolt dan ook net zo makkelijk weer terug, dus baart t me geen zorgen
Ik heb met inbakeren geen ervaring.....nooit gedaan
Maar als ik jouw verhaal zo lees dan denk ik ook dat je beter nog even kunt wachten met inbakeren afbouwen
Als je kindje op die manier lekker slaapt dan zou ik dat nog mooi een tijdje zo laten
Afbouwen kan altijd nog....als je er een onrustig kindje voor terug krijgt ben je ook weer terug bij af en daar zit je ook niet op te wachten toch?

Groetjes Xennah

Hoi Ilske

mijn eerste zoontje was ook zo'n woelwater in bed en een onrustige slaper. Wij hebben hem nooit ingebakerd, maar ook hij lag altijd op de meest vreemde manieren in bed en na 12 weken dus op zijn buik: Vanaf dat moment sliep hij!!! Hij slaapt overigens nog steeds op zijn buik!   Ik denk zelf dat dat buikslapen hem een soort geborgenheid heeft gegeven die hij nodig had om in slaap te komen en dat is eigenlijk ook wat inbakeren doet. Dus misschien als je dadelijk het inbakeren hebt afgebouwd, kom je erachter dat je kleintje gewoon liever op de buik slaapt!!

groetjes jamie

Terug
Bovenaan