draaien met slaapzak

Goedemorgen dames,

Het lukt J'velino om in zijn slaapzak te draaien op zijn buik..vind dit zo eng...hij was snachts ook gedraaid en dat gaat hij beetje huilen omdat hij niet terug kan draaien en erg benauwd krijgt.. hij heeft ook een pufje voor zijn longen.
 
oei dat is eng ja! een vriendin van mij had dat ook met haar jongens en die had zo'n band om ze vast te leggen. je legt dan de slaapzak door de mouwgaten vast aan het matras. die band zit rondom je matras volgens mij. je kind ligt dan op die band zegmaar. hij kan dan niet meer draaien en blijft op zn rug liggen. die band zit strak dus is ook niet gevaarlijk.
 
eerlijk gezegd zou ik zo'n band niet proberen...maar dat is mijn mening...je weet niet wat er gebeurd als ze toch erg gaan wringen....ik zou nog eerder van de speciale rugligkussens proberen. Stijn draait nu ook telkens op zijn buik en gaat dan huilen...hierdoor slaapt hij korter...maar ja dat gaat ook wel weer over...
 
Het laken strak instoppen helpt ook. Je kunt het strakker instoppen als je het dwars erover legt. Je hebt ook een safe T sleep, maar daarmee leg je hem ook vast...om zijn buik heen..maar zelf heb ik daarmee geen ervaring....
Heb je een aerosleep matrasje, daar kunnen ze doorheen ademen. Daardoor ben ik ook geruster.
 
Hij doet het niet tijdens zijn slaap gelukkig, maar als hij snachts wakker wordt gaat hij brabbelen en beetje spoken en meestal viel hij weer in slaap, nu draait hij en huilt dan beetje, als ik hem weer recht leg met een klein flesje erbij slaapt hij gelukkig wel weer. Ik ga proberen om het lakentje strakker in te stoppen ff aankijken dan maar. ik heb geen aerosleep en anders ga ik maar zo band aanschaffen
 
Hoi ik breek ff in op jullie gezellige forum,ben zelf septembermama van 5 kids.mijn dochter is nu ruim 8maanden,en ze draaide zich ookal snel om op haar buik.ik heb een poosje alleen de slaapzak gebruikt en als het echt koud was dan een dekentje erbij en bedje kortopmaken.zelf ben ik niet van het vastmaken van de kleintjes,heb ik bij mijn andere kids ook nooit gedaan.op een gegeven moment hou je het ook niet meer tegen,nu ligt ze wel vaker lekker op dr buikje te slapen.als je maar goed oplet dat de kleine niet onder het dekentje kan komen,ik doe dr dekentje tot dr middel en lekker warme slaapzak en voetjes helemaal bij het voeteneinde dus.succes ermee
 
ik ben het zo zat dat die kleine van mij elke keer omhoog kruipt en als die top van bed heeft bereikt of halverwege is die wakker . Dit gebeurt meer dan 6 keer in de avond nacht . Vanacht dacht ik ik ga slaapzak onder matras opmaken gelukkig is die wat lang . En is dat dus mogelijk . Hij had vanaf toen perfect geslapen ! Mischien ook een idee voor jou ??
 
Terug
Bovenaan