Draaien niet gelukt, nu een keizersnee??????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest voor een versie. Ze vroeg aan mij of ik dat wel wilde, ik stond er erg negatief tegenover. Met de echo kon ze zien dat het goed mogelijk was(genoeg vruchtwater en nog niet zo ver ingedaald) dus ik heb toch ja gezegd. Het is niet het lekkerste wat er is maar het is mij reuze meegevallen,alleen hij/zij is niet gedraaid de poging is mislukt. Het moest koppeltje duikelen maar draaide om zijn/haar as. En toen was draaien niet meer mogelijk omdat ik een vrij dikke placenta heb en ze richting de placenta moest draaien en dat is gevaarlijk. Ik moet volgende week terug komen en dan gaan we het een en ander bespreken. Ze vertelde dat ik vaginaal mag bevallen maar als je de risico's daar van leest krijg ik het spontaan benauwd, ik weet niet of er iemand is die daar ervaring mee heeft. Dus waarschijnlijk wordt het in ons geval een keizersnee wat ik erg jammer vindt ik had liever natuurlijk bevallen. Maar goed alles voor het kind, ik heb al een  kindje gekregen  via de natuurlijke weg. Heb ik het straks alle twee mee gemaakt zullen we maar zeggen.
Gr Naatje74

Hai Naatje,

ik heb deze week ook een versie gehad. Bij mij is ie wel goed gedraaid. Het viel mij 100% mee! Al die indianenverhalen over het draaien: we maken elkaar allemaal gek. Ik ben blij dat het bij jou ook meeviel. Maandag ga ik weer gewoon naar mijn eigen vk en ik ben benieuwd of de baby nog goed ligt. Ik voel namelijk weer vanalles bewegen boven in mijn buik...

Laat je goed informeren over de ks. Het belangrijkste is een gezond kind. Je gyn kan je goed adviseren en ook via de site www.nvog.nl kun je allerlei info vinden over stuitligging en ks. Dit is een site gemaakt door professionals, dus die weten waar ze over praten. Veel succes!

Groetjes, Hanneke

Ik heb de baby niet laten draaien en me ook verdiept in een stuitbevalling versus een keizersnee en mijn conclusie was dat de keizersnee zwaarder word voor mij, maar een stuitbevalling zwaarder is voor de baby. Ik wil de baby er graag heel en gezond uitkrijgen, dus ik heb voor de keizersnee gekozen.

Onze baby kan niet gedraaid worden vanwege te weinig vruchtwater en ook wij mochten kiezen. Maar wij gaan ook voor een KS. Precies wat Mommy zegt, het is het veiligst voor de baby. En wij als moeder hebben er wel wat meer last van maar een gewone bevalling lijkt me ook geen pretje.

Hé hallo,
Ik ben 4 juli d.m.v. een inleiding bevallen van een gezonde zoon die in een stuit  lag. De versie was ook bij mij niet gelukt.  
Mijn ervaring is zeer positief geweest. Ik ben goed voorgelicht door de gynaecoloog  in het ziekenhuis en alle omstandigheden waren goed. Dat wil zeggen dat m'n kindje met z'n beentjes recht langs z'n lichaam naar boven lag, dat hij niet te groot was (3790 gr) en dat z'n hartje goed klopte.
Vervolgensj moesten de weeen goed aanslaan en moest de ontsluiting voorspoedig verlopen. Mocht één van deze factoren afwijken dan hadden ze onmiddellijk voor een keizersnee gekozen. Geukkig liep het allemaal volgens het boekje en heb ik een prachtige bevalling gehad.
Kortom, ik ben heel goed begeleid en had er zelf alle vertrouwen in...ik denk dat dat wel heeft geholpen. Als jij zelf of de arts maar enigszins twijfels heeft over een natuurlijke bevalling dan zou ik als ik jou was kiezen voor een keizersnee.

Mocht je nog vragen hebben over m'n bevalling, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Laura

Hallo Laura

Ik heb zelf inderdaad wat twijfels wat betreft een vaginale stuitbevalling. Dit omdat mijn eerste kindje met een fundes expressie (boven op mijn buik gaan zitten)  ter wereld is gekomen met als gevolg "het kiss-syndroom". Daarna ben ik door al dat geduw en getrek ruim 1,5 liter bloed verloren. Ik kan je vertellen dat het veel indruk heeft gemaakt. Ik had gehoopt dat ik deze bevalling helemaal anders kon doen, ook omdat dit kindje een stukje lichter word geschat als de eerste (4250gram). Dit kindje zit nu met 36 weken zo rond de 2600 gram. Ik heb erg uit gekeken naar deze bevalling "ik zal het deze keer even allemaal anders doen" maar goed anders word het zeker.
Ja en nu, een keizersnee ik vindt het nog al wat ik heb er wel aan gedacht hoor om natuurlijk te bevallen maar gezien de risico's en mijn vorige bevalling doe ik er wijs aan om ons kindje via een keizersnee ter wereld te laten komen. Zelf moet ik dan wel langer herstellen maar alles voor een gezond kind.
Gr Naatje74

Hoi Naatje,

Na je verhaal gelezen te hebben kan ik me goed voorstellen dat je voor een keizersnee kiest. Ik wil je bij deze alvast heeeeeeel  veel succes wensen en een spoedig herstel.
Dat je binnenkort maar een mooi gezond kindje op de wereld mag gaan zetten!

Groetjes,
Laura

Hallo Laura

Dank je wel, sinds gisteren weet ik een datum en word het allemaal wel erg definitief.
De angst is er ook wel hoor, veel hoofdpijn van de stress. Maar wij weten dat we er echt verstandig aan doen om ons kindje via een keizersnee ter wereld te laten komen. Een buurvrouw van mij kwam gisteren nog met foto's van haar stuitbevalling, heel lief natuurlijk dat er mensen mee leven maar echt daarop zit ik niet te wachten. Het word een spannende tijd de komende periode, nog even en dan zijn wij weer papa en mama.
Ik hoop dat ik daarna weer snel herstel en weer lekker kan wandelen. Ik hou jullie op de hoogte.
Gr Naatje74

Terug
Bovenaan