Hi,
Onze eerste lag ook in een stuit, volkomen stuit (boedha houding). Ik was ook tegen, maar het toen toch een draaipoging laten doen, omdat gewoon bevallen voor zowel moeder als kind het beste is.
Dat het beulenwerk is, hoor ik wel vaker, maar volgens mij ligt dat ook aan je gyn. Die van mij was heel lief en best wel voorzichtig. Ja, het doet pijn. Ja, het is vervelend. Ja, je hebt het gevoel een beurse buik te hebben. Maar een beetje gyn behandelt je toch wel met gevoel. Ik vond de weeënremmers nog veel erger, kreeg er een enorme hoge hartslag van, misschien wel 160 per minuut. Toch zou ik het weer laten doen als deze ook in een stuit zou liggen. Ze heeft tot de 28e week met haar hoofd omhoog gelegen en ik wilde liever geen ks (hoewel dat de vorige keer perfect is verlopen), gewoon omdat ik de 6 weken herstel niet zag zitten met een peuter erbij.
Ik was dus ooit heel erg tegen, zag er enorm tegen op, maar heb het niet als erg slecht ervaren.
Als je niet bang bent van naalden, zou je acupunctuur (al dan niet gecombineerd met Moxa therapie) kunnen overwegen.
Succes met je keuze.
Gr. Tamara.