Draaien of niet?

tja bij de eerste was de mijne ook een stuit wel een poging laten doen voor draaien (eerst moxa therapie) en met 36 weken draaien maar mn zoontje werkte echt niet mee.. een week een beurse buik gehad en flink blauw ik heb nu al duidelijke gemaakt dat als deze weer stuit is ik er niet meer aan begin!!!

mijn moeder stond erbij en is weggelopen toen omdat ze het beulenwerk vond...

ik ben wel ingeleid maar uiteindelijk toch een ks gehad......

ligt er toch ook nog aan hoe het kindje in een stuit ligt?? Billetjes mogen wel eerst toch??
weet niet wat ik zou doen......kindje kan op het laatste moment nog draaien.....ik geloof dat ik het daar op aan zou laten komen en niet zou gaan voor het láten draaien.....maar heb er gen ervaring mee hoor......succes met het maken van jullie keuze!!

Hi,

Onze eerste lag ook in een stuit, volkomen stuit (boedha houding). Ik was ook tegen, maar het toen toch een draaipoging laten doen, omdat gewoon bevallen voor zowel moeder als kind het beste is.

Dat het beulenwerk is, hoor ik wel vaker, maar volgens mij ligt dat ook aan je gyn. Die van mij was heel lief en best wel voorzichtig. Ja, het doet pijn. Ja, het is vervelend. Ja, je hebt het gevoel een beurse buik te hebben. Maar een beetje gyn behandelt je toch wel met gevoel. Ik vond de weeënremmers nog veel erger, kreeg er een enorme hoge hartslag van, misschien wel 160 per minuut. Toch zou ik het weer laten doen als deze ook in een stuit zou liggen. Ze heeft tot de 28e week met haar hoofd omhoog gelegen en ik wilde liever geen ks (hoewel dat de vorige keer perfect is verlopen), gewoon omdat ik de 6 weken herstel niet zag zitten met een peuter erbij.

Ik was dus ooit heel erg tegen, zag er enorm tegen op, maar heb het niet als erg slecht ervaren.

Als je niet bang bent van naalden, zou je acupunctuur (al dan niet gecombineerd met Moxa therapie) kunnen overwegen.

Succes met je keuze.

Gr. Tamara.

ik heb dus gewoon geen weeenremmers gehad he toendertijd!!!!

de gyn zei als het komt komt het en die weeenremmers schijnen idd nog de meeste bijwerkingen te hebben!!

zo zie je maar dat het ook enorm per zkh verschilt

Hier doet het een verloskundige gewoon in de praktijk, zij is wel goed zeggen ze en krijg dus geen weeenremmers, maar pfff wat een moeilijke beslissing. Ik wacht nog ff af tot dinsdag hopelijk is de kleine dan gedraaid, ga nu echt een paar dgn rustig aan doen, want ben de laatste tijd veels te druk

Wij hebben besloten geen draaipoging te laten doen. Moet volgende week weer voor een echo. Afgelopen week lag ze nog in een half onvolkomen stuit, kontje en een voetje in bekken en hoofdje en een voetje boven in de buik. Draaien was moelijk, natuurlijke bevalling onmogelijk en bij een draaipoging zou ze waarschijnlijk direct terug draaien volgens de arts in het ziekenhuis.
Verder zijn de slagingspercentages van versies laag, draaien er een hoop nog terug en is het niet zonder risico's. En ja, dat het ontzettend veel pijn doet heb ik ook gehoord....Maar ja, dat doet bevallen ook, haha.

Dit alles is dus de reden dat wij waarschijnlijk voor een keizersnede gaan.

Succes met je beslissing, hopen dat je kindje nog vanzelf draait!

Gr. Clau

Bij mijn eerste zwangerschap lag onze dochter tot ongeveer 36 weken in een stuit dus ik heb er toen ook veel over nagedacht en ervaringen gevraagd. Vaak hoor je inderdaad horrorverhalen over die draaipogingen dus ik had besloten dat niet te doen. Gelukkig is ze toch nog uit zichzelf gedraaid, maar anders was ik toch voor een keizersnee gegaan.
Moeilijke beslissing hoor!

Terug
Bovenaan