Draaien of snijden?

A

Anoniem

Guest
Hoi ik ben 36 zwanger en mijn baby ligt nog steeds stuit en dat is al sinds een maand een vast feit en er is geen verandering in tot nu toe. Afgelopen Donderdag had ik mijn laatste echo en daat lag ie natuurlijk weer met zijn kont naar beneden en lekker breeduit. Ik heb te veel vruchtwater en nu blijkt dat de baby ook niet bepaald de kleinste is en toch wel erg boven het gemiddelde zit. Ik heb Woensdag een afspraak met mijn iegen arts om te bespreken of we gaan draaien of snijden. Ik moet heel eerlijk zeggen en ik weet dat dat best egoistisch is, dat ik het zat ben. ik ben al 2 maanden thuis met een bekken instabiliteit waarbij de pijn niet meer te harden is dus ik heb zoiets van zet het mes er maar in. Terwijl in het begin van mijn zwamgerschap mijn grootste angst juist een keizersnede was. Nu vind ik alles best als ie er maar zo snel mogelijk uit komt. Wie heeft hier ervaring mee? Heeft het zin met veel vruchtwater te draaien? Heeft het zin een grote baby te draaien? Hoe naar is een Keizersnede. Ik weet dat we in principe gebouwt zijn om natuurlijk te bevallen maar ja, hij had ook al lang moeten draaien. Alle meningen zijn welkom.
Groetjes, Vosje

Hallo,

Ik ben momenteel 36 weken en 4 dagen zwanger van de tweede. Ook mijn kindje ligt in een stuit. Afgelopen dinsdag hebben ze in het ziekenhuis 2 pogingen gedaan om het kindje te draaien. Helaas is dit niet gelukt. Het wilde gewoon niet naar beneden duikelen met het hoofdje. Het was trouwens wel gevoelig hoor dat draaien. Op het moment toen het kindje overdwars lag deed het echt veel pijn. Maar het wilde gewoon niet met het hoofdje naar beneden gaan. Een stuitbevalling zie ik niet zitten. Ik moet nu aanstaande maandag op controle bij de gynaecoloog. Hij zal het dan wel hebben over een stuitbevalling of een keizersnede. Als het aan ons ligt wordt het een keizersnede. De eerste bevalling viel al tegen. Naomi is na ruim 16 uur geboren met behulp van een vacuum. Ik hoop dat de arts akkoord gaat met een keizersnede. Anders moet je eens kijken op www.nvog.nl hier staat heel duidelijk omschreven wat de voor en nadelen zijn van een stuitbevalling ten opzichte van een keizersnede. Ik hoop dat je hier iets aan heb. Succes ermee.

Groetjes van Ria

Hoi!

Ik heb geen ervaring met draaien, maar helaas wel met een keizersnee. Dat viel mij heel erg tegen. Op het moment zelf is het misschien de makkelijkste manier (mijn schoonmoeder sprak in die tijd zelfs van een koninklijke bevalling, maar daar is ze wel op terug gekomen), maar als het een beetje tegenvalt kun je een erg lange herstelperiode hebben. Je mag erna 6 weken niet te veel tillen. Ik had een erg slechte conditie omdat ik 5 weken vantevoren bedrust moest houden, dus dat hielp het herstellen ook niet erg mee.
En nu, na drie jaar, is het litteken nog steeds gevoelig.
Ik hoop een keizersnee in ieder geval niet meer te hoeven mee maken. Maar ja, je hebt het niet voor het zeggen en het moet er toch uit.Als ik jou was zou ik me heel erg goed door de gyn laten inlichten. Die zal jouw situatie  toch wel goed kunnen inschatten. En misschien kunnen ze de bevalling eerder inleiden zodat het kind in ieder geval niet groter wordt?
Heel veel sterkte ermee!

Marianne

Ik ben deze week weer bij de vk. geweest, en zei vertelde me
dat mijn kleintje momenteel ook in een stuit ligt. Ik hoop nog
wel dat ie gaat draaien, want ik wil het liefst op een natuurlijke
manier bevallen. Nu kan dat ook nog zat bij mij zei ze, ben nu
30 weken zwanger.
Ik hoop echt dat bij het volgende bezoek over 3 weken, dat ie
dan uit zichzelf gedraaid is.
Ik heb ook even gekeken op de site die iemand hier doorgaf,
daar staat wel veel informatie op.
Succes verder!!

xx Syrah

Hai hai

Mijn baby ligt/ lag ook in stuit ik heb het idee dat die inmiddels goed ligt ik kan in elk geval weer adem halen pfffffffffffff

Maar mijn eerste bevalling was een ks. En hoewel ik het niet leuk vond
je wil het toch "gewoon" viel het me best wel mee. Het is jammer dat je
in het ziekenhuis moet blijven en tillen is een ramp. Maar je kunt wel
veel eerder weer goed zitten bijvoorbeeld. De borstvoeding komt ook
iets minder snel op gang maar als het er is dan maakt het niet meer uit.

Als je je op een ks instelt denk ik dat het best te doen is zolang je
maar in je achterhoofd houdt dat het wel echt een operatie is. Ik
hoorde wel van de vk dat als je een stuitbevalling niet ziet zitten je
er goed over na moet denken als je er zelf niet helemaal achter staat
kan je het geestelijk nog wel eens tegen houden en dan wordt het een ks
na een heleboel weeenpijn.

Maar in het kort

mij viel ie mee

Liefs Jip (mama van sarah en straks in april van...)

Terug
Bovenaan