Draaien op de buik....................

Lieve allemaal,

Sinds kort kan mijn meisje ( 20 week) draaien van de rug naar de buik....regelmatig vind ik haar dus op haar buik in bed terwijl ze slaapt.....

Je begrijpt ik krijg flink de zenuwen, want is dit juist niet gevaarlijk?? Ze slaapt in een slaapzakje, maar zelfs dan draait ze zich met gemak om.... ( en lachen als ik haar snap..)

Voor overdag heb ik nog zoiets van, oke dan kan ik haar in de gaten houden, maar 's nachts....

Wie heeft hier ervaring mee??

Groetjes Esthr

Oei oei, kan me voorstellen dat je dat eng vindt. Quinn slaapt ook in een slaapzakje, maar dan in eentje die te lang is en die we dan een flink eind onder zijn matras stoppen. Hij ligt er met zijn eigen gewicht op en kan zich dan niet zo snel omdraaien.
Verder zijn er speciale matrasjes voor buikslapers. Volgens mij hebben Eveline en Miranda die, moet je hun even vragen.
Groetjes Veerle

Sinds 2 dagen hier precies hetzelfde. Yanick (19 weken) draait al bijna 2 weken van rug naar buik, maar tot nu toe vond hij het op zijn buik niet leuk. Dus dan kon papa of mama komen opdraven om meneer weer op zijn rug te draaien. Sinds 2 dagen heeft hij dus bedacht dat slapen op de buik eigenlijk ook best kan. Tja, wat doen we eraan? We draaien hem terug voordat wij gaan slapen. Als ik s nachts wakker word dan kijk ik even of alles nog goed gaat (eventueel weer terugdraaien). We hebben afgesproken dat zodra hij zelf  kan terugrollen we hem gewoon lekker laten slapen zoals hij wil, buik of rug. Ik denk ook eigenlijk dat hij nu wel groot en sterk genoeg is om niet meer zo snel te verstikken. Of is dat niet zo??

boas is ook aan het rollen geslagen.in bed rolt hij alleen als hij wakker word en als hij niet in slaap kan komen en gaat huilen.als ik hem savonds in bed leg gaat hij gewoon slapen.hoor ik hem later of de volgende ochtend brabbelen,dan weet ik al hoelaat het is.aan het begin van de avond lag hij weer tegen zn slaap te vechten,maar viel uiteindelijk toch op zn buik in slaap.ik draaide hem toen terug,maar hij draaide gelijk weer om en sliep verder.hij lag netjes met zn gezicht opzij en kan al goed zn hoofdje optillen.en als het hem niet meer zint gaat hij schreeuwen.ik heb dus zoiets van;laat maar gaan.maar ik vind t ook wel een beetje eng hoor.ga ook steeds kijken.we zullen er wel aan wennen dat het goed gaat denk ik.je hebt ook speciale matrasjes,aerosleep.daar kunnen ze "in" blijven ademen.als je het erg verontrustend vind is dat een optie.
groetjes kari

Ook Jordy kan zich sinds een paar dagen op zijn buik draaien. Ik heb hem s; nacht nog niet op zijn buik gevonden. Dus ben benieuwd of ie dat ook nog door krijgen. Hij heeft er wel grote lol in dat hij het kan hahaha.

en inderdaad zodra je door heeft dat je kijkt een big smile he?

groetjes Diana

Hoi,

Esther heeft inderdaad een matrasje wat eigenlijk geen matrasje is. Het is gaas wat gespannen is over een frame. Daardoor ventileert het veeeeeeel beter dan een gewoon matras en kan de co2 in het matras net zo goed weg als in de lucht. Het is ook veel minder warm. Die 2 dingen zorgen ervoor dat de kans op wiegendood veel kleiner is, ook bij buikslapen. Het heet purflo.
Je hebt ook de aerosleep, maar hoewel dat wel beter ventileert, mogen ze er geen reclame mee maken dat het ding helpt tegen wiegendood.

En verder...hoewel het eng is, is de kans dat er iets gebeurt echt minimaal zolang je je aan alle andere 'regels' houdt. Dus probeer je niet al teveel zorgen te maken!

Groetjes,

Eveline

Meiden, bedankt voor jullie reacties....

Het draaien wordt alleen maar erger.....gisteren vond ik haar tot twee keer toe met haar gezichtje helemaal naar beneden....steeds terugdraaien helpt niet want ze draait zich gewoon weer op haar buik.

Dus wil vandaag het Purflo matrasje gaan kopen!!

Bedankt voor jullie tips!!

Groetjes esther

Terug
Bovenaan