draaien van rug naar buik

Hallo
Ik heb een vraagje
mijn zoontje van nu 5 maanden draait zich sinds een maand van de rug naar de buik.
maar als hij moe wordt van zn hoofdje optillen laat hij zn gezicht in het matras/boxkleed vallen en gaat hij niet gewoon met zn hoofdje naar links of rechts liggen waardoor hij rood aanloopt en geen lucht krijgt
wie heeft misschien tips voor mij zodat ik toch met een gerust hart ga slapen
(ik heb al een speciaal kussentje gekocht met rolletjes zodat ie zich niet kan omdraaien maar meneer draait zich toch om??)

groetjes danielle
 
Ik kan me voorstellen dat je dan niet lekker slaapt! Wij hadden ook rolletjes aan ieder kant voor onze dochter, maar ze zijn al snel sterk genoeg en dan helpt dat ook niet meer.
Wij hebben gekeken naar een SafeT slaapwikkel of een Snoozzz Slaapwikkel. Dit is een band om het matras met een soort broekje eraan. Dit broekje doe je als een soort luier aan en dan zit hij dus vast aan het matras. Uiteindelijk hebben wij dit niet gekocht omdat ze nu soms op haar buik slaapt met haar hoofd naar de zijkant, dus geen probleem meer.
Maar een collega van mij was er zeer over te spreken!
 
Je zou het purflo matras kunnen gebruiken. Het is een frame van buizen waar je een hoes overheen spant. Dit gebruik je dan als matras. Daaroverheen moet je wel een speciaal purflo hoeslaken gebruiken. Ik heb het zelf uitgeprobeerd, en je kan er echt heel goed doorheen ademen.
Het is wel best prijzig, zo rond de 200 euro als ik het me goed herrinner. En je moet eigenlijk ook een slaapzakje gebruiken, zodat ze een laagje stof onder zich hebben, want het is natuurlijk niet zo warm als een gewoon matrasje.

Wij zijn er echt super tevreden mee.....

Is trouwens sowieso bij Baby-dump te koop.
 
Mijn zoontje is ook 5 maanden en sinds een week heb ik hetzelfde probleem. Ik ben een lichte slaper en wordt van het geringste geluid dat hij maakt wakker, dus ik merk het wel als hij zich omgedraaid heeft. Maar maandag moet hij weer naar het kdv en daar maak ik me dus echt zorgen over.....
 
Hoi Danielle,

Voor ons meisje hebben we een aerosleep matrasje gekocht. http://www.aerosleep.com/flash/

Hier kan ze met haar gezichtje in liggen, maar nog steeds doorademen. We hebben het zelf geprobeerd en het werkt echt. Zo'n matrasje leg je over je normale matras heen. Prijs is +/- 80 a 90 euro en verkrijgbaar bij vele babywinkels. vb babypark.nl

Het geeft toch wel een prettig gevoel dat als ze zich s'nachts om draait dat ze dan in ieder geval nog wel kan ademen.

Veel succes!

Pauline
 
Wij hebben ook de Aerosleep op het matras liggen en daar over heen een Aerosleep hoes. Ik heb het zelf wel eens getest, als je er je neus in duwt en probeert te ademen krijg je gewoon lucht. Het zijn wel prijzige dingen,maar vind het gewoon een veilige gedachten. Je hebt ze ook in wieg maat voor in het wiegje of kinderwagenbak.

Groetjes Elseline
 
Wij hebben ook de Aerosleep. Hebben die meteen aan het begin al gekocht voor het veilige idee. Nooit echt nodig gehad, omdat ze toen ze op d'r buik ging slapen ook d'r hoofdje opzij draaide. Maar ik gebruik 'm nu nog steeds (ze is nu 14 maanden)
 
Terug
Bovenaan