draaien vast leggen in bed?

A

Anoniem

Guest
hallo mijn zoontje is nu 4,5 maanden en draaid sinds een week van den rug naar de buik.
hij doet dit alleen niet in bed maar bij mijn dochtertje van 6 jaar kon je zo'n riempje kopen voor aan de slaapzak maar dat schijnt niet meer te mogen.
ik twijfel heb gehoord van een safety sleep ofzo.
hij draaid nog niet in bed maar ja dat kan natuurlijk zo gebeuren.
groetjes mascha.

Hoi
Zover het mij bekend is, is dat als kinderen zich kunnen draaien op de buik, dat ze ook goed hun hoofd omhoog kunnen houden. Dus mocht hij in zijn bedje op zijn buik draaien, zou het in principe geen probleem moeten zijn.
Anders kun je het beste even navragen bij het consultatiebureau.
Gr. mamajo

Hallo,

Je zou kunnen proberen om het uiteinde (dus bij de voeten)  van de slaapzak (als je kindje daarin slaapt) in te stoppen aan het voeteinde. Maar wat mijn voorganger al zei, als ze zich omdraaien kunnen ze ook wel goed met hun hoofdje overweg. Hooguit dat je kindje niet meer terug kan draaien en begint te huilen.

Groetjes Paula

Hoi hoi,

Wij leggen ons zoontje in een slaapzak, dan lakentje erover heen en strak instoppen en dan aan de zijkanten van het matras ook nog aan beide kanten een hydrofiele luier op gerold instoppen(tussen matras en bed.Hierdoor kunnen ze niet omrollen!Misschioen een idee.

Suc6!

Mjin oudste 2 meiden gingen ook op hun buik slapen toen ze eenmaal konden draaien. De jongste (nu 4 jaar) slaapt nog steeds zo.
Volgens het CB is het geen probleem, zolang ze ook maar weer kunnen terugdraaien of doordraaien. Als ze dus gaat vastbinden of slaapzakt instopt wordt dit al een  probleem en kan het gevaarlijk zijn.

Terug
Bovenaan