draaien

Ik ben vandaag precies over 5 weken uitgerekend van ons 1e kindje. Dit is m'n 2e week van m'n zwangerschapsverlof en ben nog druk bezig met wassen, opruimen, schoonmaken en de laatste dingen regelen. Vanwege m'n medisch indicatie [in het verleden een te snel werkende schildklier] loop ik bij de gynaecoloog en moet ik in het ziekenhuis bevallen, vind ik geen probleem verder. Morgen weer naar de gynaecoloog en dan gaan ze voor de 3e keer proberen, ons kindje te draaien. Vorige week heeft de gyn het al geprobeerd, zonder resultaat en 3 weken geleden ook al geprobeerd zonder resultaat. Ik had alleen de rest van de dag een beurse en gevoelige buik! Dat ik zelf pijn heb vind ik geen probleem, maar ben meer bang voor ons kindje. Want er wordt echt geduwd en gesjort op/aan m'n buik. Ik heb nog niet het idee dat het nu al met het hoofdje naar beneden ligt, dus zie een beetje op tegen morgen. Bij de andere keren was het gewoon een controle bezoek bij de gyn en wist ik niet dat hij het ging draaien, nu wel. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zo bang dat ons kindje letsel oploopt. Of dat de navelstreng om het nekje zit en er met het draaien daar iets verkeerds mee gaat.......
 
Hallo meisje,
Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent voor je baby. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee (misschien kan het geen kwaad) maar ik vind ook eng. Ik heb een keer op een andere forum gelezen over een vrouw in NL die aan reiki deed om de babies zonder ze pijn te doen liet omdraaien. Het was op www.9maand.com Daar kan je op het forum zoeken "stuitligging".
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Julia
 
Hallo,

Ik heb twee jaar geleden ook een draaipoging ondergaan en had ook twee dagen een beurse pijnlijke buik. Ik moest de (overigens mislukte) draaipoging laten doen in een verloskamer vanwege de risico's!!! (je kunt nl direct weeen krijgen, vliezen kunnen breken, kind in nood etc). Ik snap niet helemaal jouw verhaal dat zo'n draaipoging zomaar tijdens een controle-bezoek wordt gedaan.

Ik zou het overigens nooit nog eens doen. Kindje (2e zw) ligt nu ook al weer in een stuit en ik laat gewoon de natuur zijn gang gaan. Als ze zo liggen is daar een reden voor, uiteindelijke lag mijn zoontje heerlijk bovenin lekker klem en moesten ze nog even goed werken om hem eruit te krijgen tijdens de KS!


Succes,
Mariaz
 
Hoi,
Ik heb er wel ervaring mee. Mijn dochter lag met 37 weken in een stuit en is toen met succes gedraaid. Een half uur aan de apparaten ter controle en toen mocht ik naar huis. Had wel verwacht dat het de volgende dag blauw zou zijn maar dat was niet zo.
Mijn dochter was helemaal gezond bij d'r geboorte. Zie nu dat je vandaag geweest bent, laat je nog wat weten?
Groetjes
 
3e poging, helaas weer niet gelukt, wel een beurse buik, iedere beweiging van ons kindje voel ik nu 10x zo erg, maar ik ben blij dat ons kindje beweegt zo weet ik dat het er nog is. M'n gynaecoloog en een ass. gynaecoloog hebben het geprobeerd, de 1 bij de voetjes en de ander bij het hoofdje, maar omdat het nog niet is ingedaald, konden ze niet goed bij het hoofdje, dus volgende week poging 4. Wil ik alleen proberen als het echt is ingedaald hoor, anders wordt het een keizersnee. ze hebben het nu al 3x zonder succes geprobeerd en ze duwen toch wel erg hard op het hoofdje!
 
Terug
Bovenaan