draaien

Hallo,
Mijn zoon van 5 maanden heeft het rollen helemaal ontdekt, hij kan alleen van zijn rug naar zijn buik rollen, terug gaat lastiger maar nu doet hij dit ook in zijn ledikantje, als ik ga kijken (omdat hij huilt) ligt hij overdwars in zijn bed en op zijn buik, hij ligt overigens in een slaapzakje, ik vind dit wel een beetje eng, kan iemand mij tips geven??
In ieder geval bedankt.
Bets
 
nou ik ken het probleem, mijn dochter deed dit ook constant, draaien en huilen erna omdat ze niet terug kan, ik heb echt alles geprobeerd maar zonder succes,( handoeken vouwen zodat ze niet kan draaien, slaapzak vast zetten, noem maar op maar niets hielp, op het laatst werdt ik er zo moe van omdat ik 6 keer naar boven moest,, heb het een tijdje laten gaan maar werkte ook niet, tot dat ze op een moment ook ineens ging staan toen wist ik het echt niet meer( ze sliep amper) nou toen heb ik de tip gekregen om haar in te bakeren , vond ik vreemd omdat ze al 8 maanden was, maar het werkt perfect ze kan nu niet staan of omdraaien en slaap als een roosje.
 
Sorry, maar als je nou wilt dat je kind het risico loopt om te overlijden dan moet je je kind gaan vastleggen met wat dan ook. Het is vervelend dat je kind nu nog niet kan terugdraaien, maar dat komt gauw genoeg. Misschien kun je je kind een handje helpen, want vaak is het een armpje dat het terugdraaien verhindert. Misschien als je je kind een handje helpt, dat hij vanzelf sneller gaat draaien.
Mijn dochtertje draaide eerst ook op haar buik en zo'n dag of 3 later kon ze zelf terugdraaien.
 
Bij een babyspeciaalzaak kun je een soort riem halen. Deze kun je door de slaapzak halen onder het ruggetje en deze onder de matras door halen! Misschien een tip!
 
Het word ten sterktste af geraden om je baby vast te leggen.

Als je echt niet wil dat het gebeurt en het veilig wil doen moet je zo een savetly sleep halen(als ze zo heten)
En misschien dat is ook redelijk veilig de onderkant van de slaapzak aan de achterkant instoppen maar zeker geen veilheidsspelen of wat voor voorwerpen ook in bed.

Hier is het nog geen probleem ze kon eerst van buik naar rug en sinds een week van rug naar buik dus heeft het een beetje omgedraaid de druif.

Groetjes joyce mama van Mara 6 maanden en 3 weken
 
vast leggen het is geen hond!!!!,zo riem lijk mij dus dubbel niks, heb weleens gehoord dat het kindje onder het matras lag door die riemen nou mij niet gezien hoor,,...Wat ik al vernoemd had mischien moet je ze toch laten aanmodderen zelf want je kunt er niet veel aan doen!!
 
Terug
Bovenaan