Draaipoging bij stuitligging, ervaringen?

Hoihoi!

Ik  ben vanochtend naar  de gynaecoloog geweest en ons kindje ligt nog steeds (al zo lang ik het kan voelen) in een stuit, met beide voetjes naar beneden.
We zijn nu al een ruime week bezig met Moxa-therapie (soort accupunctuur), maar ik denk niet dat dit gaat werken.
Mijn man en ik hadden eigenlijk besloten om niet te kiezen voor een draaipoging, omdat we er teveel risico's aan vinden zitten. Een keizersnee leek ons een veiligere optie.
Maar nu hebben we ons toch over laten halen. De gyn vond het 'niet geschoten is altijd mis' en de omstandigheden zijn gunstig; voldoende vruchtwater en het kindje is nog niet ingedaald. Maar aan de andere kant; hij kon niet eens voelen hoe het kindje ligt, ik heb een hele stugge (lees: dikke) buikwand en de placenta ligt er ook nog tegenaan. Hoe moeten ze het in godsnaam draaien, denk ik dan...
Maar ja, nu staat er dus een draaipoging voor a.s. maandag gepland, ik ben benieuwd.

Zijn er meer meiden die dit hebben meegemaakt?

Groetjes Karin

Hoi Karin...

Ik ben Emmie, en nu 39+2 zwanger van onze eerste...tot 2 en halve week geleden lag onze kleine ook in stuit,ook al die tijd zo gelegen!
Ook ik had mede via internet besloten om niet de draaipoging te doen, omdat er na mijn inziens en dat van anderen op allerlei sites veel en veel te veel risico s aan zaten!
en het zou gruwelijk zeer doen...en bijna alle baby s draaien weer terug en weet ik veel wat...
Tot ik besloot gewoon aan de gyn te vragen wat hij het beste vond, hij heeft tenslotte ervaring genoeg...en niet meer op internet te kijken!

toch een draaipoging dus!!!

nou ik kan je verzekeren, ze doen dus echt niks zomaar!! je bloedruk wordt gemeten, je krijgt infuus met baarmoeder verslapper, dus dat is dan zo soepel als wat, je baby wordt constant in   de gaten gehouden! dus zou er wat mis gaan.......
na anderhalf uur kwam de gyn met een echo...keek precies hoe het lag..en heeft t mooi voorover gedraaid...tuurlijk is dat geen pretje..maar het viel mij echt zo voor 100 procent mee!!!!
ze kijken daarna hoe het ligt...
kreeg de tip om veel in kleermakerszit te gaan zitten, en te slapen op de kant waar de baby met het ruggetje ligt..5 dagen later moest ik voor controle, en de baby was al volledig ingedaald! en lag al helemaal vast!!!!
nou??

Zo zie je maar!! laat je niet altijd leiden door de vreselijke negetieve soms zelfs horror  verhalen die je hoort...
de gyn zei tegen mij, dat aan een keizersnee zelfs veel meer risicos zitten als aan een draaipoging!!

Ik ben heel blij dat ik het heb gedaan, en mag nu gewoon heerlijk thuis, op een normale manier bevallen!!!!!!

Ik wens je heel veel succes!!!

liefs, Em

ps: misschien zou je een beetje op willen letten met je taal gebruik, je zult het vast gedachteloos gedaan hebben, en niet eens bij nagedacht, maar met woorden zoals Gods naam, kwets je me...en met mij misschien meer...
Ik hoop niet dat je er boos om wordt. ik bedoel het zeker niet kwaad!!! Em

Hoi Emmie,

Heel erg bedankt voor je reactie. Je wordt idd helemaal gek gemaakt op internet. Ga er ook niet meer naar op zoek (kijk alleen naar de reacties die ik hier krijg) en laat het allemaal wel op me af komen maandag. Ik ben blij dat jij er  een goede ervaring mee hebt, ik hoop dat het bij mij ook zo goed gaat.  

Ja, sorry voor mijn taalgebruik, kan er idd mensen mee kwetsen en is absoluut niet zo bedoeld. Het is voor mij een normaal woord, ik bedoel er helemaal niets mee. Ik ben zelf juist christelijk... Ik zal er op letten .

Hè Karin!

blij dat je t positief opvat!

wat die draaipoging betreft....heel veel succes! en laat t even weten hier! K leef met je mee!!! en ik hoop dat het bij jou net zo meevalt als bij mij!!!

Liefs... Emmie

Hoi Emmie,

Ik ben net thuis, wat duurde dat lang zeg! Helaas is de draaipoging niet gelukt. Ze hebben het 3 keer geprobeerd maar ons eigenwijsje liet zich niet verplaatsen.
Het is me gelukkig wel allemaal meegevallen, de baby werd goed in de gaten gehouden, ik lag de hele tijd aan het CTG. Hij/zij heeft er volgens mij niks van meegekregen. Ik vond wel dat we steeds erg lang moesten wachten, we hebben bijna 3 uur in de verloskamer gezeten... Helaas voor niets, maar het was het proberen waard. We hebben meteen een afspraak voor een keizersnede gemaakt (een stuitbevalling zie ik niet zitten). Op 7 januari gaat het gebeuren, zo spannend! Nog 16 daagjes, het is nu echt aftellen...

En... bij jou al wat?

Groetjes Karin

Ha Karin!

Wat jammer dat het niet is gelukt!!! maar wel goed dat je het in ieder geval hebt geprobeerd!! bij mij was het zo gebeurd! Ik kan begrijpen dat je voor een keizersnee kiest! dat had ik ook gedaan! een stuit zag ik ook echt niet zitten!!
ik had zo gehoopt voor je joh! maar ja, er is niks aan te doen hè!
7 Januari, wel een mooi datum!! onze trouwdag!dus dat komt wel goed..haha

nee hier nog niks jammer genoeg, wel erg last van mijn darmen..maar heb niet het idee dat dit het begin moet wezen ofzo..ik ben het eigenlijk best zat! van mij mag het komen! maar ja, ook dat heb je niet in de hand hè!

Nou ik wens je nogmaals veel succes! ik ben heel benieuwd!!
hou me op de hoogte..ik kijk regelmatig ff....

Groetjes!!!!!! Em

Terug
Bovenaan