Draaipoging bij stuitligging

Hoihoi!

Ik  ben vanochtend naar  de gynaecoloog geweest en ons kindje ligt nog steeds (al zo lang ik het kan voelen) in een stuit, met beide voetjes naar beneden.
We zijn nu al een ruime week bezig met Moxa-therapie (soort accupunctuur), maar ik denk niet dat dit gaat werken.
Mijn man en ik hadden eigenlijk besloten om niet te kiezen voor een draaipoging, omdat we er teveel risico's aan vinden zitten. Een keizersnee leek ons een veiligere optie.
Maar nu hebben we ons toch over laten halen. De gyn vond het 'niet geschoten is altijd mis' en de omstandigheden zijn gunstig; voldoende vruchtwater en het kindje is nog niet ingedaald. Maar aan de andere kant; hij kon niet eens voelen hoe het kindje ligt, ik heb een hele stugge (lees: dikke) buikwand en de placenta ligt er ook nog tegenaan. Hoe moeten ze het in godsnaam draaien, denk ik dan...
Maar ja, nu staat er dus een draaipoging voor a.s. maandag gepland, ik ben benieuwd.

Zijn er meer meiden die dit hebben meegemaakt?

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Ik kan je weinig advies geven over dit onderwerp heb het niet zelf meegemaakt, maar als ik je verhaal zo lees twijfel je toch wel  over die behandeling!!!
Waarom zou je het dan laten doen??? Ja misschien breng ik je nog meer aan het twijfelen maar het blijft jouw lijft en jullie kindje toch!!!
Succes hoop dat alles goed gaat voor jullie!!!

Liefs Sandy 35wk en 6dgn

Hoi, ik hoor hier niet, maar lees het net. (zit op maart forum)

Kunnen ze geen  echo maken, dat wordt toch ook wel gedaan, als zij niet precies
weten hoe de kleine ligt.

Gewoon daar om vragen.

Succes

Bedankt voor jullie reacties...
Ik twijfel idd over de draaipoging, ben zo bang dat het voor niks is of, nog erger, fout gaat. Dat is het nadeel van forums, dat je allemaal enge verhalen tegenkomt. Ik ga er nog eens goed over na denken, samen met mijn man. En sowieso vraag ik maandag eerst of ze (het wordt door iemand anders gedaan) willen voelen om te kijken of ze wel 'grip' op het kindje kunnen krijgen, voordat ze er een infuus met weeenremmers in jassen.
Natuurlijk is er al wel een echo gemaakt, die krijg ik elke controle. Dus de gyn weet wel hoe het kindje ligt. Ik bedoelde alleen dat hij het niet kan voelen, dus hoe moet hij er dan grip om krijgen om hem/haar te kunnen draaien...

Ik hou jullie op de hoogte...

Hoi karin,

Mijn kindje ligt ook al vanaf het begin af aan of in stuit en dan weer dwars, het is een echte wiebelkont en ligt alle kanten op behalve de goeie....

Nu vandaag toch een echo gehad en is ze meteen door de gyn gedraaid, was maar een klein zetje nodig hoofdje lag al naar beneden, maar tegen mijn liezen aan.
Met een klein zetje heeft ie haar een beetje tussen mijn bekken gelegd.
Moet maandag wel weer terug om te kijken of ze niet weer terug gedraaid is....al denk ik van wel(nu al)!
Moet nu ook heel allert blijven. Als mijn vliezen breken of de weeen beginnen moet ik acuut naar de verloskamers komen, dan kunnen ze het nog goed draaien voordat ik moet bevallen, zo niet dan word het ook een ks.

Maar ook ik had van alles op internet gelezen over dat draaien, maar denk dat je dat beter allemaal niet kunt lezen.
Je  leest vaak alleen de negatieve verhalen en de positieve lees je bijna niks over.
Gewoon even tegen de gyn, zeggen wat je dwars zit met zo"n draaiing en geloof dat ze altijd van te voren een echo maken en een ctg van je kindje.
Weet je wat het is een ks is natuurlijk ook een optie of stuitbevalling, maar ook dat brengt risico"s met zich mee.
Denk dat je je goed moet laten informeren door het ziekenhuis en doen wat jullie gevel je dan ingeeft.

Succes!
Veel liefs Wanda

Hoi Wanda,

Bedankt voor je reactie. Wat een eigenwijsjes zijn het he? Ik ga ook echt niet  meer naar ervaringen op zoek (alleen de reacties die ik hier krijg), je leest idd vaak alleen de negatieve. Ik zie het maandag wel, ik ga er van uit dat 'ze' weten wat ze doen.
Ik hoop dat jouw kleintje ook besluit (heeft besloten) met het koppie beneden te blijven liggen en dat je een fijne bevalling krijgt.

Succes!

Liefs Karin

Hoi Karin,

Mijn dochter lag ook in stuit, alle controle lag z ein stuit. Ik heb ook moxa therapie gedaan. En uiteindelijk wel een draaiing.
In het ziekenhuis (LUMC) ha dik niet de keuze voor ks of draaiing. Als ik geen versie zou doen dan werd het een stuitbevalling omdat een ks een grote buikoperatie is die ook niet onderschat moet worden.

Voor de versie (die overigens geen pretje is) wordt er een echo gemaakt en tijdens de versie wordt je kindje steeds gecontroleerd.
maar net zoals elke bevalling ervaart ok elke vrouw een versie weer anders. ik vond het pijnlijk maar het is uiteindelijk gelukt en de gyn was echt voorzichtig, ze nemen geen extra risico hoor. Ik had hierna wel de mogelijkheid om gewoon te bevallen.

als je nog wat wil weten, vraag het maar.

Terug
Bovenaan