draaipoging en bekkeninstabiliteit

A

Anoniem

Guest
Volgende week moet ik naar de gynaecoloog omdat mijn baby nog in een stuit ligt, ik ben dan al 37 weken. Nu zie ik heel erg op tegen een draaipoging in verband met mijn bekkeninstabiliteit. Ik zit al een paar maanden thuis en op dit moment kan ik bijna niet lopen. Wie heeft hier ervaring mee? En mag ik ook gelijk voor een ks kiezen of ben je verplicht een draaipoging te ondergaan?

http://

Je bent helemaal niets verplicht lieverd!! het is JOUW lichaam, er zitten risico's aan beide opties en die moet je goed overwegen als je niet goed bent geinformeerd (zoals wel blijkt) zou ik eens even een babbeltje gaan maken voordat je een beslissing neemt..

Hoi,

Ik heb weleens gehoord dat een draaipoging pijnlijk is, maar ik heb ook weleens gehoord dat het niet zoveel pijn doet. Dit hangt er denk ik vanaf hoe de baby ligt, hoe groot het is, hoeveel ruimte in de baarmoeder etc. Ik zou het wel proberen maar als je vindt dat het erg pijn doet, dan moet je dat aangeven en dan moeten ze er mee stoppen.

Succes

Hoi,

Mijn eerste kindje lag ook in stuit, had toen ook last van mijn bekken (nog geen bekkeninstabiliteit), maar kon moeilijk lopen. Ik heb toen een versie ondergaan die niet gelukt is. Wel had ik bij mijn tweede zwangerschap ook weer last van mijn bekken en dat was opeens over toen het kindje met het hoofdje naar beneden ging liggen ... Dus misschien zou het ook gunstig kunnen werken als het kindje gedraaid willen worden. Ik vond de versie op zich trouwens wel vervelend, en kwam er bont en blauw uit. Mijn zoon gaf helemaal niet mee en lag met zijn billen al behoorlijk diep in het bekken, verder lag mijn placenta ook in de weg. Van andere mensen op dit forum heb ik echter weer gehoord dat zij de draaipoging helemaal niet als vervelend hebben ervaren. Praat erover met je gynaecoloog, en laat je door je gevoelens leiden .... Gynaecologen kunnen heel overtuigend zijn maar als jij het gewoon niet ziet zitten  vanwege je bekkeninstabiliteit dan moet je dat echt tegen je gynaecoloog zeggen .....

Veel succes,
Liene

hallo,ik ben nu 37 wkn+3,en ons kindje kwamen ze woe achter is ook in stuit gedraaid,volkomen stuit in kleermakerszit.
nou kom ik net van t ziekenhuis terug en ze hebben het vanmiddag gedraaid met succes!!! ik ben hemaal happy,ik heb het niet echt als pijnlijk ervaren,alleen kryg je een naald met we''eenremmend middel in en dat vond ik wel een heftig gevoel,je ademhaling gaat heel snel,had t gevoel de marathon te lopen,dus je moet je goed op je ademhaling richten.ik heb t draaien niet gezien,maar mijn man zei dat mn hele buik werd gedraaid.nadien was de hartslag op de ctg soms wat traag,dus zagen ze me liever vanavond nog even voor nog een ctg,dus dat gaan we zo heen.nou succes als ze t by jou gaan doen ,blijf zo rustig mogelijk en blijf rustig door je neus in en je mond uitademen duim voor je,groetjes

ik ben nog helemaal niet zover dat er gedraaid moet worden, maar ik heb er wel eens over nagedacht en ik denk dat ik het gewoon zou weigeren. Het lijkt me zo eng en pijnlijk, ik moet er niet aan denken. Kan me goed voorstellen dat je er enorm tegenop ziet.

Terug
Bovenaan