Draaipoging gelukt! Baby ligt weer goed voor de "uitgang" :-)

Hallo dames,

Gisteren is met 36 weken en 3 dagen een geslaagde draaipoging gedaan om onze kleine die in een dwarsligging lag goed voor de "uitgang" te krijgen.
Er was wel behoorlijk wat duwen en trekken voor nodig (met 2 dames sterk werd er op mijn buik geduwd en dat voelde niet al te plezierig), maar het resultaat mag er zijn :)

Eindelijk voel ik schopjes waar het hoort en niet meer helemaal beneden in mijn baarmoeder voorbij het schaambeen (dat was soms heel raar om te voelen).

Voor dames waarvan de kleine ook dwars of in een stuit ligt kan ik in ieder geval aanraden de poging te wagen. Het lukt in 40 tot 60% van de gevallen en maakt een vaginale en eventueel thuisbevalling mogelijk.

Een stuitbevalling leek me toch best een beetje eng en aan een keizersnede wilde ik al helemaal liever niet denken.

Hopelijk kan ik thuis bevallen, zoals bij onze eerste dochter. Dat vond ik toch iets fijner dan in het ziekenhuis bij nummer twee (die had in het vruchtwater gepoept, dus toen mocht het niet thuis).

Sterkte allemaal met de laatste loodjes!

Gr,
Mariska1973

Fijn om te lezen dat het gelukt is, je hoort stiekem zo vaak dat het niet lukt en wat je zegt een stuitbevalling lijkt mij zo akelig. Een grote geruststelling voor jullie!

Echt fijn dat het gelukt is!
Ik ben nu 33w4d en de baby ligt nog steeds in een stuit. Ik maak me er best ongerust om en hoop dat hij/zij nog voor 36 week goed gaat liggen. Anders moeten ze zeker ook maar proberen te draaien, want ik denk eigenlijk net als jij; liefst gewoon thuis bevallen.
Voor mij is dit mn eerste kindje, dus wel heel spannend allemaal!

Bij mij lag het dus ook in een stuit en hebben ze het niet kunnen draaien :( was eerst een juni-mama en nu met de geplande keizersnee een mei-mama.
Fijn om te horen dat het gelukkig bij sommige mensen toch wel werkt en niet voor niks zoveel geduw en getrek aan mn buik heb gehad ;)

Succes met je thuisbevalling!
Liefs!

Hoi Mariska,
Wat ont-zet-tend fijn om jouw bericht te lezen! Wij gaan morgenochtend naar het ziekenhuis voor een draaipoging en ik werd echt een beetje moedeloos van alle negatieve berichten. Zo'n positief verhaal geeft de burger moed. Dank je wel!
Groet,
Caroline

... En ter aanvulling: ook onze kleine heeft zich laten omdraaien. Het viel HEEL ERG mee! Het deed niet echt pijn en het was zo gepiept.
Ik voel dochterlief nu ook voor het eerst schoppen! Tot nu toe voelde ik wel draai- en schuifbewegingen maar ze kan nu voor het eerst haar benen strekken en dat is ze flink aan het oefenen tegen mijn ribben. :))))

Groetjes,
Caroline

Hi Caroline,

Gefeliciteerd met de geslaagde draaipoging!

Gek gevoel die schopjes tegen je ribben he? Ik voelde eerst heel andere dingen en nu schopt ze me keihard in mijn zij ;-) hihi...
Geniet van de laatste loodjes. Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling zult hebben.

Gr,
Mariska1973

Terug
Bovenaan