Draaipoging gelukt!!!

Ik moest gisteren weer voor controle en de gyn keek daarbij ook of hij nog steeds in stuit lag. Dit was inderdaad nog het geval en deze keer half-volkomen, vandaar dat geduw tegen m'n blaas, haha.
'Wacht', zei hij, 'even kijken of hij mee wil werken' en hij pakt 'm bij z'n kontje en duwt tegen z'n hoofdje en hup, hij draaide! Het ging zo snel dat ik het amper door had. Ik heb daarna nog wel een uur aan de ctg gelegen. De kleine lag voortdurend van links naar rechts te draaien en ook z'n hartslag ging erg op en neer. Toch was het goed volgens de verloskundige en is m'n kleintje blijkbaar erg vitaal. Ik vind het nog wel een beetje eng. De gyn zei dat een uitwendige versie normaal heel anders verloopt en je eerst een half uur aan de ctg moet en weeenremmers krijgt en daarna nog ´s een ctg.
Het ging nu allemaal zo snel en ik was er ook totaal niet op voorbereid. Ik zat achteraf echt een hele avond nog te bibberen. Gelukkig is het goede nieuws wel dat hij nu is gedraaid. Nu maar hopen dat hij zo blijft liggen!

liefs, lydia

oei dat is ook niet helemaal zo handig, als je weet dat er normaal wat meer/ andere voorbereidingen zijn. Maar als het zo makkelijk ging.. het is in ieder geval gelukt.

lekker hoor!
ik vond het ook wel een fijn idee dat de kleine was ingedaald.
alleen zo af en toe gaat de kleine zijn hoofdje bewegen en dat is niet echt een prettig gevoel.
maar wel fijn dat je weet dat het nog goed zit daar beneden.
geniet ervan

Terug
Bovenaan