draaipoging niet gelukt

Gister in het zh geweest voor een draaipoging maar het is helaas niet gelukt. Het was zeker geen prettig gevoel, bij   me schaambeentje en bij me ribben deed het pijn. De kleine bleef liggen zoals het lag er was geen beweging in te krijgen, ook waren de voetjes al iets ingedaald. Heb nu wel het idee dat mijn buik een beetje beurs is.
We moeten nu een keuze maken of ik vaginaal   beval of met een ks. Er is hier in het zh 1 gyn die stuitbevallingen doet dus dan zou het ingeleid worden, het word wel wat moeilijker omdat het met de voetjes naar beneden ligt. Maandag weer naar de gyn en dan moeten we een keuze hebben gemaakt.
Groetjes Wendy 36w+4d

Lastige keus is dat. Het probleem is dat als je ingeleid wordt, alleen al door de inleiding de kans op een keizersnee enorm toeneemt. Eigenlijk is het niet eerlijk.
Je hebt de beste kans op een vormale vaginale bevalling als je de gelegenheid krijgt om zelf weeen te krijgen. En dan een goede bewaking van de voortgang en eventueel ingrijpen als de ontsluting niet goed vordert.
Als je een gewone bevalling overweegt, is er misschien een ander ziekenhuis in de buurt waar je wel een betere kans krijgt?  

hoi verloskundige,

bedankt voor je reactie.
Wij wonen in Almere dus de dichtsbijzijnde ziekenhuis is in a'dam. en om 20 tot 30 min (met file veel langer) in de auto te zitten met weeen zie ik eigenlijk niet echt zitten.
Wat ik me afvroeg als we wachten tot de weeen vanzelf komen en me vliezen breken dan kan ik nooit zelf naar het ziekenhuis, want dan is de kans toch groot dat de voetjes al   komen voor ik volledige ontsluiting heb?
Ik ben   nu eigenlijk op een punt dat ik denk ik kan meer hebben dan zo'n ukkie dus wordt het misschien toch een ks. maar het liefst wou ik dat alles normaal was gelopen.
Maar ik vind het zo moeilijk, kan zoms wel .

wendy

beste wendy,

ik woon ook in almere en wil je alsjeblieft nog even nadenken over het feit of je wel in het flevo wilt bevallen?

ik ken alle gyns daar en de kinderafdeling en daar wil ik je even voor waarschuwen.

dhr jaarsma is niet erg flexibel en als dit je eerste kind is heb je op de kinderafdeling NIKS over je kind te zeggen.

als je iets zelf wilt en hun vinden dat dat niet kan omdat niemand tijd voor je vrij wilt maken om je erbij te helpen is dat jammer voor jou aldus hun reactie en zo gaat dat met alles daar.

ik heb zelf een zeer goede ervaring met het ziekenhuis in woerden maar dat is 40 min. rijden ik zou toch eens elders informeren als ik jou was.

groetjes,

mirella

Hallo Wendy,
Onze zoon lag ook in stuit, en in het ziekenhuis hier hanteren ze als maatstaf dat als je kindje meer dan 8 pond weegt het standaard een keizersnee wordt. Dat is het bij hem dus ook geworden.  Ons standpunt was ook dat het voor de kleine de veiligste weg moest zijn, en dat ik eventuele ongemakken (die er zeker waren daarna!!) beter kon hebben dan hij!
Succes!

Groeten van Simone

Hoi Wendy,
jammer voor je dat de draaipoging niet is gelukt. Ik wens je heel veel sterkte met het maken van een keuze. Doe waar jij je prettig bij voelt, en vraag inderdaad evt een "second opinion" bij een ander ziekenhuis.

Ik zal aan je denken.

Groetjes, Annemarie

Terug
Bovenaan