Draaipoging

Mijn man en ik twijfelen ontzettend wat we gaan doen. Waarschijnlijk krijgen we een draaipoging om nog te proberen de baby in hoofdligging te krijgen. Nu hebben we ons even ingelezen op het internet en daar lees je erg veel verschillende verhalen.. Ook lees je dat er toch best wel wat risico's kunnen zijn. Dan ga je je afvragen "Willen we dit eigenlijk wel?" en zou het nut hebben? Ga je de stress/spanning aan met een draaipoging? stress en spanning zijn uiteindelijk ook niet goed voor mij&de baby..
Of laat je de natuur zijn beloop en hoop je dat de baby nog draait, en anders leg je je erbij neer dat het dan een keizersnede word?
Zoveel vragen en dingen, het is ontzettend lastig!
Natuurlijk zijn we ook erg benieuwd wat de verloskundige ons maandag gaat vertellen en adviseren& wat de gynaecoloog verder gaat zeggen.. en dat wachten we met spanning af! Maarja het houd je toch bezig als je moet wachten..
Wat zouden jullie doen? Ik weet dat er een paar zijn die het al gedaan hebben en die het nog krijgen..

Tjah dat is een hele persoonlijke kwestie denk ik.

Ik hoef het (gelukkig) niet, maar zou net als jij heel erg twijfelen als ik de keuze zou moeten maken.

Je moet de voor en nadelen tegen elkaar afwegen en ik denk dat je verloskundige jouw en je man hierin het beste kan adviseren.

Natuurlijk bevallen is natuurlijk altijd beter dan een buikoperatie. Maar de garantie dat het niet alsnog een Keizersnede word heb je van de andere kant ook weer niet. Dus stel:

Jullie laten de baby draaien, en het lukt. En je moet dan uiteindelijk nog een keizersnede ondergaan heb je niks aan het draaien gehad eigenlijk. Hoop stress en moeite voor niets.

Maar van de andere kant lukt het draaien en heb je een geweldige natuurlijke bevalling....

Moeilijke keuze vind ik.

Succes bij het maken hiervan

Liefs

Hier ook geen ervaringsdeskundige, maar ik kan me voorstellen dat de keus heel moeilijk is.

Ik kan me er dan ook niet goed in verplaatsen, omdat ik hier niet mee te maken heb gehad.

Maar wat Heppy al zei: je moet de voor- en nadelen afwegen.

Ik hoop dat je (via het forum) voldoende adviezen krijgt, zodat jullie toch een keus kan maken die het best bij jullie past!

Succes in ieder geval!

Oei, ik vind het ook lastig. Ik weet ook niet goed wat ik zou doen. Ik denk dat ik de kansen mee zou nemen in mijn afweging. Dus hoe groot is de kans dat het draaien succesvol is. Ik weet niet of ze dat in kunnen schatten van tevoren?

Ik zou me ook laten leiden door het advies van de VK, zij is toch deskundig en op internet kun je zoooo veel informatie vinden, maar de kwaliteit van informatie is niet altijd hoog (genoeg).

Is het dan niet mogelijk om een natuurlijke bevalling te hebben met een stuitligging? Volgens mij kan dat ook namelijk en hoeft dat helemaal niet heel veel extra risico met zich mee te brengen, mits goed begeleid.

Ik denk wel dat ik persoonlijk er alles aan zou doen om de kans op een natuurlijke bevalling te vergroten. Maar ja, tegen welke prijs?

Nou meid, veel succes met het maken van de keuze. En laat ons weten wat het wordt!

Liefs

Dit is inderdaad iets om je hoofd over te breken, ik zou kiezen om de natuur haar beloop te laten gaan, en een datum prikken, als die kleine dan nog niet uit zich/haar zelf gedraaid is, een keizersnede plannen. Meer omdat ik geloof in dat dingen hun weg vanzelf vinden.
Ik weet niet of het inderdaad wel zo goed is om te blijven proberen dat die kleine moet draaien. Volgens mij moet je het gewoon daarbinnen met rust laten.
Snap best als je voor een poging kiest, maar ga niet tot het uiterste. Dat is wat mijn gevoel zegt.

liefs

Hey Rosan,

Hier wel een ervaringsdeskundige. Wij hebben er ook lang over nagedacht, van wat gaan we doen? Gezien de eventuele risico's die er aan vast zitten. Bij ons ging het als volgt:
Je wordt eerst een half uurtje aan de hartmonitor gelegd om het ritme van je kindje te bekijken. Zitten hier afwijkingen in dan gaan ze het niet eens proberen. Als alles stabiel is ook met jou, dan gaan ze het proberen. Na de versie moet je nog een keer een half uurtje aan de hartmonitor liggen om te kijken of de kleine er goed op heeft gereageerd. En worden ook je harde buiken gemeten. Bij mij was het de eerste keer echt geen pretje omdat ik ook geen weeënremmers heb gehad. Helaas was het bij ons niet meteen de eerste keer gelukt en krijgen we nog een kans. We hadden een hele lieve gyn/vk en zij zei ook het moet niet. De keuze geheel aan jullie. En het is ook niet erg als je kindje zo in de stuit blijft liggen, alleen de kans is minder groot dat het nog uit zich zelf gaat draaien en dat je dan alsnog een natuurlijke bevalling kunt aan gaan. Wij moesten dan dus echt rekening gaan houden met een keizersnede. We hebben toch nog besloten om voor de 2e versie te gaan (nu met weeënremmers) en gelukkig heeft het mee gewerkt en ligt het nu (als het goed is) nog steeds in de hoofdligging. Vanmiddag moet ik terug naar de vk, maar gezien het getrappel en bewegen zal het nog steeds wel zo liggen. Want dit voel ik nu echt op een hele andere plaats.

Maar jullie moeten echt je gevoel volgen. En mijn ouders zeggen altijd....bij twijfel niet doen!!! Maar dat is ieder persoonlijk natuurlijk. Laten jullie je eerst maar even goed informeren door de vk en gyn en geloof me het komt allemaal goed :p

Heel veel suc6!!

Liefs

Joyce

Hoi Rosan,

Ik heb hier ook geen ervaring mee..
Ik wil je alleen veel sterkte wensen met het maken van je keuze.. Ik hoop voor je dat het toch nog gewoon draait.. Daarnaast is het volgens mij ook mogelijk om natuurlijk te bevallen als het kindje in de stuit ligt.. Laat je goed adviseren door je vk/gyn.

Liefs, Liselotte

Bedankt allemaal voor de lieve reacties en tips!
We gaan inderdaad ons eigen gevoel volgen. Eerst maar eens maandag afwachten en ons goed laten informeren door de vk/gyn.. Benieuwd wat die te zeggen hebben!
Liefs

Terug
Bovenaan