Draaipogingen tijdens inleiding mislukt

<p>Hoi allemaal,</p><p>Gisteren opgenomen in het zkh en een ballonkatheter gekregen. Tijdens de laatste controle gisteravond 3cm ontsluiting en de ballon er uit. De vliezen konden nog niet gebroken worden want de baby lag nog te hoog, wel mooi hoofdje naar beneden. Vanochtend wilden ze vliezen breken en bleek de baby in dwarsligging te liggen. Ze hebben inmiddels 2 pogingen gedaan maar nog niet gelukt. Wel iets meer met het hoofdje naar beneden maar nog steeds scheef en het voetje ligt tegen het hoofdje aan, dus als het ware ligt hij dubbel gevouwen.</p><p>ze willen om 3 uur weer even kijken en als t dan niet goed ligt wachten tot morgen. Dit is mijn derde kindje en ik ben benieuwd naar ervaringen van vrouwen die ook een draaipoging van een dwarsligger hebben gehad! </p>
 
Wow wat spannend allemaal, zo op het laatste moment vlak voor de bevalling. Zoiets verwacht je toch ook niet..

Ik heb een draaipoging gehad bij mijn 2e dochter, maar ze lag in stuitligging en de draaipoging was met ruim 36 weken zwangerschap. Dus wel een ander verhaal dan bij jou.

Mijn dochter wilde helaas écht niet draaien, ze lag ook al wekenlang in stuit en lag zo gewoon het lekkerst. Met 38.5 heb ik toen een geplande keizersnede gehad. Een stuitbevalling zag ik echt niet zitten omdat onze dochter ruim 4000g woog en ook de gynaecoloog had daar geen vertrouwen in. Een stuitbevalling moet uit zichzelf beginnen (deze leiden ze nooit in) en soepel verlopen. Veel stuitbevallingen worden uiteindelijk toch een keizersnede.

Ik vond de keizersnede erg bijzonder en mooi om een keer mee te maken. Maargoed, ik wist het zo'n 2 weken van tevoren en kon me er goed op voorbereiden en ik keek er echt naar uit. Wel vond ik het herstel meeega zwaar, vooral omdat ik nog een dreumes in huis had.

Ik ben nu 32 weken zwanger van de 3e, tot nu toe ligt deze baby ook netjes met het hoofdje naar beneden. Hopelijk blijft dat zo, want een keizersnede met nóg 2 oudere kindjes in huis lijkt me nog veel zwaarder..

Succes en sterkte! Ik hoop heel erg dat ze de baby toch nog kunnen draaien. Hoe mooi een keizersnede ook kan zijn, een natuurlijke bevalling is gewoon veel fijner voor je herstel en zeker met een 3e hoop ik dat ik echt voor je!
 
Dankjewel voor je mooie reactie!
We hebben net weer een controle gehad en het ligt nu volkomen in stuit dus helemaal met hoofdje naar boven gedraaid.
Ik word er helemaal zenuwachtig en paniekerig van, ze zijn nu aan t overleggen met de arts 
 
Oh jeetje wat spannend zeg zelfs nog in stuit gaat liggen op het laatst.
Ben benieuwd wat ze gaan beslissen.
Heel veel succes.
 
Ze gaan wachten tot morgenochtend en dan kijken of het nog uit zichzelf draait. Als dat niet lukt dan moet ik een stuitbevalling of een keizersnede 
 
De baby is vanochtend toch nog uit zichzelf goed gaan liggen! Joepie. Zit inmiddels op 5 cm ontsluiting ?
 
Terug
Bovenaan