Drager op de fiets voor maxicosy!

Hallo dames,

Wie heeft er ervaring met een drager voor de maxicosy op de fiets? Ik heb nu een auto te leen die ik half april weer moet inleveren dus ik vroeg me af of ik voor een paar maandjes een drager speciaal voor de maxicosy kan gebruiken totdat mijn zoontje stevig genoeg is om in een gewoon zitje te kunnen. Ik woon 5 minuten fietsen van het KDV en 10 minuten fietsen van mijn ouders die ook oppassen. Eigenlijk heb ik geen zin om voor een paar maanden een 2e  autootje aan te schaffen omdat mijn zoontje al bijna 5 maanden oud is en het is alleen voor het wegbrengen naar de oppasadressen dus niet voor hele einden fietsen! Ik hoop op reacties.

Groetjes,

Puk

Hoi Puk!

Sinds een week gebruik ik zo'n drager voor mijn dochter van vijf maanden en ik vind het geweldig.

Het was eerst even wennen omdat de drager achterop zit en ik haar niet kan zien, maar nu ik gewend ben vind ik het heerlijk: niet meer verplicht met de auto (zeker met dit mooie weer!) en Hannah (onze dochter) vindt het ook prima: of ze kijkt lachend om zich heen of ze valt in slaap.

Een aanrader dus!

Succes ermee,

groetjes, Kim

ik vind het er heel eng uitzien, maar mijn nicht heeft er vorige zomer 1 gehuurd voor een paar maanden. Ze was er erg enthousiast over.
Ze had hem dus niet gekocht maar gehuurd in een speciale winkel waar je alerlei babyspul kunt huren voor langere tijd en voor minder dan nieuw kopen.
groeten Elke

Hoi,
Ik hoor bij het voorjaar 2007forum, maar wilde toch even reageren.
Toevallig is dit een onderwerp waar ik echt een studie van heb gemaakt, omdat ik van de zomer lekker wil gaan fietsen. Heb op andere sites en ook hier er over gevraagd. De meeste mensen die er een hebben zijn erg tevreden en die er geen hebben vinden het maar eng. Die gebruiken meestal een fietskar. Nu hebben wij daar geen plaats voor en ik vind ze ook duur. Dus dat valt al af.
Ik heb er via marktplaats eentje gekocht voor 35 Euro. Het is echt een stevig ding met vering en de maxicosi zit er middels dikke elastieken aan vast (als je hem tweedehands koopt dan even opletten dat deze erbij zitten). Het frame zelf zit op 3 plaatsen goed vast aan de bagagedrager.
Bij de meeste sites/winkels vragen ze 69 of zelfs 79 euro voor een nieuwe. Maar ik heb op het net een site gevonden www.wielerwinkel.nl waar ze 57,50 kosten incl. verzendkosten. Je betaald 5 euro als je het onder rembours wilt laten verzenden.
Het merk is trouwens Steco. Dus op hun site zul je wel meer info kunnen krijgen denk ik.
Nou ja, ik vind het dus echt een aanrader. Heb er alleen nog niet mee gefietst, ze zeggen dat het in het begin even wennen is....
De mensen die het eng vinden zijn bang met vallen, maar ja.. ik heb zoiets van als je valt met een fietsstoeltje dan is je kind veel minder beschermd dan als hij in de maxicosi zit. De draagbeugel van de maxicosi staat namelijk omhoog en vangt dan de eerst klap op. Verder is de maxicosi een autostoeltje en moet dus behoorlijk wat klappen kunnen opvangen.
Sommigen die raden dan aan om met een buikdrager te gaan fietsen... nee da's niet gevaarlijk!?!
Groetjes Veerle

Heej Veerle,

Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Ik zat er zelf ook al over na te denken en dit heeft me een hoop uitzoekwerk gescheeld ;-))
Het enige wat ik me nog afvraag: ik hoor van mensen dat het 'niet goed voor het ruggetje' zou zijn omdat het teveel hobbelt. Dan denk ik op m'n beurt: de auto hobbelt ook. Maarja, da's natuurlijk wel veel minder. En ik vraag me af of het wel praktisch is, want als je ergens heen fietst, moet je vervolgens met die loodzware Maxicosi gaan sjouwen! Of is daar ook een oplossing voor? Wij hebben de Quinny Speedi en dat is best een enorm ding. Kun je niet ook op de fiets meenemen.....

groetjes,
Kipling26

Tsja, ik heb hem echt gekocht voor fietstochtjes, woon 2 minuten lopen van het winkelcentrum, dus dat doe ik niet op de fiets maar met de wandelwagen.
Je zou de maxicosi er op kunnen laten zitten, maar wel goed met een hangslot beveiligen en aan de fiets vastmaken dan, want anders jatten ze hem zo eraf!
En dan bijvoorbeeld je kind in een buikdrager of draagdoek kunnen doen als je gaat winkelen.
Of een inklapbare buggy (gewoon o'n kleine voor erbij die ook plat kan) meenemen. Daar zijn ook speciale BuggyMee-dingen voor te krijgen die je op de fiets kan monteren.
Maar een buikdrager lijkt me toch handiger eerlijk gezegd. Zeker bij jongere kinderen, want die mogen nog niet te vroeg in een buggy.
Meer ideeen heb ik helaas niet.
Groetjes Veerle

Oh ja... je vroeg nog naar het hobbelen. Ik heb hem zelf dus nog niet geprobeerd, moet hem nog op de fiets monteren, maar van anderen heb ik dus gehoord dat het wel meevalt. Er zit zowiezo vering op het ding zelf. Als je gewoon de fietspaden of weg aanhoudt dan denk ik dat het wel meevalt. Dat zal niet veel anders zijn dan in de wandelwagen.
Groetjes Veerle

Hallo!

Nog even over het hobbelen en het ruggetje, ik heb dat destijds nagevraagd en dat is alleen de eerste drie maanden een probleem: je mag daarom pas je kindje met de maxicosidrager vervoeren als het ouder is dan drie maanden (aldus fietsverkoper en consultatieburo),

groetjes,
Kim

Terug
Bovenaan