DRAMA... 'SNACHTS!!!!

Hallo medemoeders,

Tja hier ben ik dan weer met een probleempje, vraagje.
Ik maak graag gebruik van jullie expertise vandaar....

Mijn zoontje is nu 13 maand. Hij was altijd een voorbeeldige slaper.
Tot ongeveer een week geleden.
We brengen hem na de fles van 19.30 naar bedje toe en hij valt dan na even spelen
met zijn knuffel ook goed in slaap. Maar zo rond een uurtje of 1 wordt hij wakker.
En hoe! Schreeuwen, huilen moord en brand.  Heel zielig. Dat gaat dan zo
met fases door tot een uurtje of 5 en soms 6. Wat hij heeft? Geen idee.
We geven hem een schone broek (meestal alleen geplast) we knuffelen hem even
en dan leggen we hem lekker weer in bed. Dan is het even rustig en raakt hij weer
helemaal in paniek. En dit gaat dus met tussenpozen een paar uur door.....
Hij is niet ziek. Geen koorts oid. Wel zitten er al een tijd 2 kiezen aan te komen.
Maar of dat het is? Overdag heeft hij vreemd genoeg door het slaapgebrek nergens
last van en is goed te pas. Dus dat lijkt me sterk.
Ik weet dat ik het niet moet doen maar ik heb hem de laatste 2 nachten een
klein beetje warme melk gegeven. Daar werd hij wel rustig van en sliep hij na 10 min
pruttelen ook wel weer op in. Maar dat kan toch geen oplossing zijn?
Herkennen jullie dit misschien? Zijn het toch de kiezen? Of een groeispurt?
Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Melanie een hele moeie mama van Quinten
 
Hoi Melanie,

Mijn zoontje is ook 13 maanden (04-09-04). Hij heeft 's nachts niet van die giganitsche huilbuien (knock on wood) maar soms als ik hem nog even weer goed onder de dekens stop voordat wij gaan slapen wordt hij wel eens wakker en zet het dan op een brullen! Als dit huilen  niet minder wordt  (na 20 minuten) dan geef ik hem  een klein flesje lauw-warme melk als troost. Dit helpt: hij wordt rustig en valt makkerlijker in slaap.

Volgens mij zitten hier ook twee kiezen te drukken, ben benieuwd hoe het verder zal verlopen.

Groetjes,
Marieke
 
Je haalt hem uit bed. Ik ben bang dat hij er daardoor een gewoonte van maakt.
Probeer hem eens te laten huilen, af en toe kijken even strelen, de tussenpozen tussen het kijken steeds groter maken. Misschien helpt dit.
Succes
 
ik zou wel voorzichtig zijn met het melk geven, straks wordt het een gewenning net als het uit bed halen.

Volgens mij is het een fase, mijn zoontje had er rond die leeftijd ook last van, altijd rond hetzelfde tijdstip. Ik trooste hem dan, haalde hem trouwens niet uit bed tenzij hij echt helemaal overstuur was, ging dan weer naar bed en liet hem wel huilen, om de 5 min terug en tussenposes steeds langer. Ging vanzelf weer over.

sterkte,
lia
 
Hoi dames,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet dat melk geven niet zo verstandig is maar het is een noodoplossing.
En ja ik ben het met jullie eens over het laten huilen. Dat doen we normaal ook.
Alleen Quinten is totaal in paniek en dan moeten we wel. Toch? Gewoonlijk aaien
we hem over de bol en thats it. Maar wat er ook gebeurt hij blijft wel altijd op zijn
kamertje. We nemen hem nooit mee naar beneden... Zijn behoorlijk consequent
normaliter. Maar dit is geen gewoon huilen meer. Heb ook al aan oorontsteking
gedacht maar dat is het niet. Mag hem tempen en ook gewoon aan zijn oren komen.
Ook gaat hij in het begin gewoon liggen en slapen.
Afwachten nog maar even en ik hoop dat er nog moeders inloggen die misschien
andere tips hebben?
Alvast bedankt.
Groetjes Melanie
 
hoi,
heb je een nachtlampje?
en eventueel een héél rustig slaapmuziekje,soms krygen kinderen
van die leeftyd meer behoefte aan herkenning van de kamer om zich heen,
dat is myn ervaring althans,rik had het nodig toen,
nu is hy byna drie en moet het lichtje uit als bevestiging van het feit dat het nacht is
tim is nu byna zeven maand en ook hy heeft soms dat felle huiltje 's nachts
maar moeilyk te troosten is hy niet,
van my krygt hy ook melk hoor,en ik merk niks gewenning,
maar goed,wel voor opletten,
je kan misschien een keertje 'naast hem' gaan liggen ik bedoel draai je gezicht in de richting rond zoals je zoontje kykt als hy wakker word,
misschien zie je iets engs???of word het te koud of warm binnen,tocht??
ach,het gaat wél echt over hoor!
hou de moed erin!groetjes,anne
 
Hoi Melanie,

Misschien droomt je kindje wel "eng", en wordt hij/zij daar wel wakker door....
Ik begrijp heel goed dat je naar je kind toegaat als hij/zij zo overstuur is hoor! Jij hoort heus wel wanneer het écht verdriet is, dus ik zou hem/haar dan ook troosten. Je kindje moet weten dat jij atijd in de buurt bent, zodra er iets is, dus troosten is altijd goed denk ik...
Die melk zou ik wel proberen achterwege te laten, maar als je kindje echt overstuur is, dan zou ik mijn dochtertje in ieder geval wel uit bed pakken, en wat in haar kamer lopen met haar op mijn arm. Wat sussende woordjes zeggen, wat in het haar strelen, en dan weer zeggen dat hij/zij nu weer moet gaan slapen.
Klinkt heel makkelijk natuurlijk, maar ook hier komt echt wel weer een einde aan....

Heb je wel een nachtlampje op zijn/haar kamertje? Bij mijn dochtertje werkt dit heel goed. Hebben ze toch altijd een bepaald punt waar ze naar kunnen kijken als ze wakker zijn. Je hebt hele leuke nachtlampjes, waar heel mooi licht vanaf komt, en waar plaatjes op staan!

Ik wens je heel veel succes, hopelijk is het snel weer de "ouwe"!

Groetjes Fiona
 
hoi
ik zou mn kindje ook melk geven als hij over stuur is snachts en warme melk werkt rust geven heel veel mensen dronken het vroeger voor het slapen gaan ,mn zoontje had laatst ook zn huil nacht en melk en ff troosten werkt gewoon het beste
maar wat er zou zijn kan een sprongetje zijn, tanden,enge droom???
en over een nacht lampje ik heb wel een gelezen dat een blauw nacht lampje kalmerend werkt ik weet niet waar je ze kan kopen maar een betere babyzaak heeft vast wel zn lampje  
wat ik ook wel heb gedaan is bij hemop de kamer blijven en zo laaten weten dat je er bent voor hem  
ik denk dat kinderen zo veel zien en mee maken op 1 dag dat het soms wel eens teveel is en ja dan moeten ze dat toch verwerken  
en jij bent hun veilig haven mama is veilig dus dat wil hij en als  lang aan houd moet je het gewoon elkedag afbouwen
maar ik zou hem zeker niet laaten huilen dat heeft geen zin en is denk niet goed voor je zelfvertrouwen
nou s6 er mee xxx nicole
 
Terug
Bovenaan