Drama bij papa. Wie heeft de oplossing

<p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Hoihoi. Dit is mijn eerste keer posten op een forum, maar we zitten met onze handen in het haar.</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Ik werk in de avonden. Niet heel veel gelukkig maar het is eigenlijk al vanaf de 2e maand dat onze dochter niks van haar vader/mijn man moet hebben.</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Het is nu zelfs zo ver dat ze de laatste twee flessen om half 5 en half 9 absoluut niet accepteert van mijn man. Het is elke keer krijsen geblazen. 1 van de eerste keren dat ze dit deed heeft ze het 2 uur vol lang volgehouden met krijsen en huilen en schreeuwen en zich van hem weg duwen om de fles te weigeren... na 2 uur lang heeft ze pas toegegeven. Honger en slaap hebben het uiteindelijk wel gewonnen natuurlijk.</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Nu doet hij de eerste fles op zaterdag en zondag ochtend om half 9. Dan doet ze niet moeilijk dus proberen we ons te focussen op het positieve zodat ze niet alleen maar negativiteit associeert met mijn man...</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Helaas is dit op deze manier niet vol te houden. Mijn man vind dit verschrikkelijk en hij is ook een binnenvetter dus hij kan zijn gevoelens hier ook niet over kwijt en begint elke dag met steeds een beetje minder geduld en dat voelt Annemée natuurlijk weer aan waardoor ze elkaars negativiteit weer stimuleren waardoor we in een vicieuze cirkel blijven hangen ?</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Onze dochter is nu trouwens 6 maanden oud op een week na dus ik weet dat we nu ook een beetje in de eenkennigheidsfase/verlatingsangstfase belanden waardoor het misschien nog erger word.</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">En ze heeft al wel vanaf de 2e maand al dat ze mijn man niet mag... hij heeft altijd zn best gedaan en is altijd de rust zelve... maar een lontje brandt op natuurlijk</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Nou is mn vraag of er andere mensen zijn die dit hebben mee gemaakt. Ik kan er erg weinig over vinden op internet en ook weinig andere vrouwen die hier ervaring mee hebben... dit is niet leuk zo en ik hoop niet dat we zo nog een jaar door moeten.</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Ik WEET dat er een dag komt dat ze omslaat en alleen nog maar papa wil want ze is de oudste/eerste en een meisje dus daar twijfel ik niet over maar misschien is er iemand die een oplossing heeft want dit is niet te doen zo</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizelegibility; transition: width 0.2s ease 0s, height 0.2s ease 0s, margin 0.2s ease 0s; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;" /><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">HELP!!!</span></p>

Wat verdrietig voor je man en frustrerend voor jullie. Knap dat hij toch nog altijd zijn best blijft doen voor jullie dochtertje. Ik herken het helaas ook niet, maar onze dochter is wel altijd eenkennig geweest (vanaf 3 weken oud ongeveer). Alleen papa en mama waren eigenlijk goed, en dan het liefst mama. Ze heeft wel een tijdje gehad dat alleen ik haar naar bed kon brengen.
Heeft ze dit ook bij andere mensen, of alleen bij je man? 
Ik zou zeggen, hou vol! Doe veel dingen samen, dat je dochtertje blijft zien dat jullie bij elkaar horen. Dat ze niet alleen papa krijgt als mama weg is en ze dan papa associeert met het gemis van jou.
Veel sterkte gewenst. En als je ervan bent, zou je het nog wat "zweveriger" kunnen opzoeken bij babyfluisteraars ofzo.

Aah wat sneu voor papa, ik denk even hardop mee in de hoop dat jullie er wat aan hebben;
- kunnen jullie haar niet alvast leren om de fles zelf vast te houden/drinken? 
- kan papa haar niet afleiden zoals zingen of neurieen of liedje luisteren of favoriete filmpje opzetten? 
- gewoon niet geven als ze niet wil en er geen strijd van maken, gewoon genieten van elkaar want als dat de enige momenten zijn dat het mis gaat, dan is ze er gewoon niet aan toe. Ze overleeft het heus wel als ze een flesje minder drinkt, ik vind de band die ze krijgt en een veilige hechting dan belangrijker. 
Succes en wens jullie sterkte! 

Hier was dat ook het geval. Nu is ze bijna 2 en heeft ze nog steeds een voorkeur voor mij. Inmiddels gaat het wel goed als ze alleen zijn/zonder dat ze weet dat ik in het huis ben.
Afleiden door te gaan lopen en met speelgoed werkte hier het beste tijdens het flesje. En anders had ze er gewoon eentje minder en haalde ze dat wel weer in. Soms pakte hij ook een vest van mij met mn geur er in en dan ging het soms ook beter. Hou vol;)

Goedemorge
Een gekke vraag heeft je man toevallig een bril?
Ik merkt dat mijn kleine brillen totaal niks vind en als de mensen hun bril af doen vind die ze wel oke?
Ik merk bij meer babys in mijn omgeving dat dat vaak een probleem kan zijn.

Groetjes kimberly

Hoi
Ja mijn man heeft idd een bril en die tip hebben we ook al gehad dus hij probeert m wel regelmatig af te doen als ie haar benaderd...
Mijn schoonvader en vader hebben ook een bril en daar heeft ze weinig moeite mee al wilde ze van de week ook niet de fles van mijn vader dus heb sws het idee dat ze vooral met de derde en vierde fles op de dag lastig/kieskeurig is. 
We gaan wel binnenkort een nieuwe bril uitzoeken voor mijn man misschien eentje uitzoeken met een wat minder donkere omlijsting 

Terug
Bovenaan