<p>Ik heb een prachtige dochter die onlangs twee jaar geworden is. Ze is nooit naar de opvang gegaan omdat dit voor ons fijner voelde en het ook niet nodig was. Nu zagen we meer en meer dat ze naar kindjes toe trok en ze zo geweldig vond dus we wouden voor haar toch de opvang eens proberen 2 ochtenden in de week voordat ze op 2,5 echt naar het schooltje gaat ( en misschien ook voor wat ademruimte voor onszelf omdat het pittig is 24/24 met een peuter bezig zijn ). Nu is ze echt een heel gevoelig kind die als ze ergens naar toe gaat waar ze niet wilt zijn ze ook absoluut weg wilt uit een omgeving (overprikkeld bijvoorbeeld). Laten huilen helpt niet en laten kalmeren even ook niet, want ze is helemaal in paniek. Het is niet dat ze het er om doet zeg maar. Nu gingen de eerste twee oefen momenten in de opvang redelijk. Niet huilen als we ze afzetten en flink met de kindjes spelen. Maar als ze buiten gaan spelen en alle andere kleuters en oudere kinderen zijn er ook slaagt ze in paniek en wilt ze direct naar huis en ga ik ze dus halen. Nu wou ik ze vandaag brengen en ik parkeerde nog maar bij het schooltje en ze wou met geen goud van de wereld er naar toe. Ook niet als ik mee ging of er bij bleef. Ik weet niet wat ik moet doen. Is dit een fase of zou ze hypersensitief zijn? Zou dit beteren. Ik weet niet of er ouders zijn die hier ervaring mee hebben of hebben gehad. Gelieve geen reacties zoals je moet ze laten huilen of als jij zelf als mama weg bent gaat dat over want dat is dus niet het geval. Liefs een mama met handen in het haar. </p>